آیین تقدیم هدایای دومین دوره طرح شهید ابومهدی المهندس؛

شهدای مدافع حرم نقش مهمی در تحول اجتماعی دارند

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم سرچشمه‌های نور و تحول به شمار می‌روند موجد تحول اجتماعی هستند.

«آیین تقدیم هدایای دومین دوره طرح شهید ابومهدی‌المهندس به برندگان سفر زیارت کربلا در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» با حضور علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، سردار علی ناظری، مسئول طرح شهید ابومهدی المهندس و مدیر انتشارات فاتحان، شهریار امینیان، مدیرعامل مجمع ناشران دفاع مقدس و جمعی از ناشران و برگزیدگان برگزار شد. 

افزایش مطالبه مردم برای انتشار آثار حوزه دفاع مقدس 

در ابتدای این آیین علی رمضانی ضمن سلام و درود به شهدای انقلاب اسلامی، شهدای سلامت، شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم به خصوص شهیدحاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به برگزیدگان سفر معنوی کربلا تبریک گفت و بیان کرد: بانیان این آیین و برگزیدگانی که راهیان زیارت کربلا هستند، رزقی است که خداوند متعال عنایت کرده و خوشحالیم که خانه کتاب و ادبیات ایران میزبان این جلسه نورانی بوده است.

وی همچنین مطرح کرد: از مجموعه ناشران دفاع مقدس تشکر می‌کنم که با این کار مستمرا به ما یادآوری می‌کنند انتهای کتاب‌هایی که با عنوان دفاع مقدس منتشر می‌کنند، کربلاست، انتهای این مسیر عاشوراست و سالکان این مسیر شهدا هستند. امیدوارم خداوند متعال به واسطه این کار ارزشمندی که انجام می‌دهند به آن‌ها برکت و خیر مستمر عطا کند و در کارشان که انتشار صحنه‌هایی از رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس و زمزمه‌های عاشورایی آن‌ها با شهدای کربلا و سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) است، موفق باشند.

رمضانی با بیان اینکه شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم که سرچشمه‌های نور و تحول به شمار می‌روند موجد تحول اجتماعی هستند، ادامه داد: با پیگیری و حمایت معنوی مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی) روز به روز آثار دفاع مقدس در کشور ما بین اقشار مختلف در حال گسترش و مطالبه بیشتر است؛ هر کدام از ناشران حاضر در این آیین نیز خاطراتی از مراجعات حضوری مردم و همچنین استقبال مخاطبان از آثار حوزه دفاع مقدس در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دارند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران افزود: امیدوارم برگزیدگان که از بین هزاران نفر انتخاب شدند و دعوت‌شدگان ویژه طریق اربعین هستند، اهمیت و قدر این جایزه را بدانند؛ حتما عنایتی بوده که این سفر رزق آن‌ها شده و این دست فعالیت‌ها از برکات عرصه دفاع مقدس است. امیدوارم ما را هم در این طریق شریک کنند. 

علی رمضانی در پایان سخنان خود گفت: اگر ناشران هم متکفل شوند اعلام آمادگی می‌کنیم که به برگزیدگان این دوره و دوره قبل نکاتی در خصوص روایت‌نویسی آموزش دهیم تا روایت‌های اعضای این جلسه از «نمایشگاه کتاب تهران تا حرم امام حسین (ع)» نوشته شود؛ از انتشار روایت‌های این عزیزان هم استقبال می‌کنیم.

طرح شهید ابومهدی المهندس؛ پلی بین نمایشگاه کتاب و اربعین

سردارعلی ناظری نیز در این آیین به حضور ابومهدی المهندس پیش از شهادت و در نخستین دوره این طرح اشاره کرد و درباره چگونگی شکل‌گیری طرح ابومهدی المهندس ادامه داد: سال ۱۳۹۷ چند تن از ناشران برای این که رونقی به کار خود بدهند همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اقدام به طراحی طرحی کردند تا به حضور و استقبال مردم برای خرید آثار حوزه دفاع مقدس رونق ببخشند. در این طرح به قید قرعه به افرادی که در نمایشگاه از این ناشران کتاب خریدند سفر معنوی کربلا هدیه داده شد.

وی با اشاره به عدم برگزاری طرح شهید ابومهدی‌المهندس در دو سال کرونا مطرح کرد: دومین دوره این طرح نیز همزمان با سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و با همکاری پنج ناشر روایت فتح، حماسه یاران، خط مقدم، ۲۷بعثت و فاتحان با عنوان «کتاب بخرید، کربلا بروید» برگزار شد.

مدیر انتشارات فاتحان در پایان سخنان خود گفت: طرح شهید ابومهدی المهندس پلی بین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و اربعین برقرار کرده است. اما باید توجه داشت که هر سال اربعین ۱۰ روز پیش‌تر می‌آید و در این صورت حدود ۱۰ سال دیگر همزمانی اربعین و نمایشگاه را خواهیم داشت. اگر این توفیق را داشته باشیم که این مسیر را ادامه دهیم و اگر بخواهیم این پل را حفظ کنیم باید چشم‌انداز ۱۰ ساله داشته باشیم؛ امیدوارم در آن ایام ۵۰۰ نفر را راهی این سفر معنوی کنیم.

برندگان راهیان زیارت کربلا 

در بخش دیگر این آیین جوایزی به برندگان سفر کربلا اهدا شد. اسامی برندگان به شرح ذیل است:
محمدابراهیم دری 
زهرا قلعه‌ای
محمد‌مهدی خاکسار
محمد سادیسون یاخون 
حنانه نهاردانی 
پروین، ولی پور 
محمد‍امین ابراهیم‌نژاد
غلامرضا کریمی
علیرضا صادقی
لیلا احسانی
معصومه زهراکار 
مهدیه احسانی
زهرا عامری‌فر
سیده‌زهرا رحیمی
عبدالله امیری‌مقدم
عاطفه مصدق
روح‌الله الیاسی‌نژاد
سیدمهدی مختاری
منوچهر فدائی
زهره کاظمی
محمدمهدی خاکسار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار