سرپرست فدراسیون دوومیدانی:

حدادی باید رکورد خود را اعلام کند/ قول کسب مدال در بازی های آسیایی را نمی دهم

افشین داوری گفت: حدادی باید از الگوی ستاد بازی‌های آسیایی تبعیت کند و رکورد خود را برای این رقابت‌ها اعلام کند.

افشین داوری سرپرست فدراسیون دوومیدانی درباره ارزیابی اش از نتایج مسابقات لیگ اظهار کرد: تقریبا افراد منتخب بازی‌های آسیایی مشخص شدند و طبیعتا به شایستگی مسابقات برگزار می‌شود و ورزشکارانی که انتخاب شدند تعدادی مسابقه باید داشته باشند که مسابقات لیگ به آن‌ها کمک می‌کند. همچنین لیگ امسال خوب برگزار شد، چون ربانی و همکارانش در سازمان لیگ توانستند مسابقات را به خوبی برگزار کنند و  یکی، ۲ رکورد در بخش دختران جابه جا شد که خیلی قابل تقدیر است. پسر‌ها هم رکوردشان خیلی خوب بود مثلا در پرتاب دیسک و ۱۰۰ متر رکورد خوبی داشتیم.

از برگزاری مسابقات لیگ رضایت دارم 

او افزود: یک مقدار در دو‌های استقامت و نیمه استقامت از مرحله رکورد گیری‌ها خیلی فاصله گرفته بودیم باید انگیزه‌هایی در ورزشکاران به وجود آوریم. ستاد بازی‌های آسیایی نفرات قطعی این مسابقات  را اعلام کرده و چند ورزشکار در این مسابقات حضور خواهند داشت. در مجموع من از برگزاری لیگ، تعداد شرکت کننده‌ها و باشگاه‌هایی که در این مسابقات بودند و عملکرد ورزشکاران رضایت دارم.

حدادی باید از الگوی ستاد بازی های آسیایی تبعیت کند 

داوری درباره غیبت احسان حدادی در مسابقات لیگ دوومیدانی گفت: قرار شد که یک رکوردگیری را حدادی داشته باشد، چون ستاد بازی‌های آسیایی نماد رشد برای ورزشکاران بسته است. البته حدادی ورزشکار کوچکی نیست و بزرگ است، اما در هر صورت قرار است در مسابقات هانگژو شرکت کند و ستاد بازی‌ها الگو‌هایی را برای ورزشکاران منتخب دارد و براساس آن باید همه ورزشکاران تبعیت کنند و در روز چهارشنبه مقرر شده که حدادی هم رکوردی را تحویل بدهد که سطح آمادگی اش را مشخص خواهد کرد.

صفحه بازی های آسیایی برای دختران هم باز نشده است 

او درباره اینکه نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو مشخص شدند و اینکه نسبت به این موضوع انتقاداتی داشته است، گفت: بله، اعزام ۶ پسر و ۲ دختر به این رقابت‌ها قطعی شده است. برای برخی از ورزشکاران در نظر داشتیم که آن‌ها وارد این عرصه شوند، اما در مجموع ستاد بازی ها‌ی آسیایی نامه هایش از اواخر سال گذشته به فدراسیون دوومیدانی هست که همان سهمیه  ۶ پسر و ۲ دختر  بوده است. این هم الگویی است که ستاد بازی‌های آسیایی ابلاغ می‌کند و به دوومیدانی با توجه به عملکردش سهمیه‌ای داده است. زمانی ما ۱۰ ورودی المپیک  و مدال این رقابت‌ها را داشتیم و در بازی‌های آسیایی ۲، ۳  مدال همیشه به دست می‌آوردیم به طور معمول سهمیه ما خیلی بالاتر از ۱۵ نفر بود، اما اکنون به استناد عملکرد گذشته این الگو برای ما تعریف شده است و در نهایت امر ما  و کمیته ملی المپیک خیلی تلاش کردیم،   اما صفحه بازی‌های آسیایی حتی برای دختران ما هم فعلا باز نشده است تا سهمیه را افزایش بدهند.  

  ۶ پسر و ۲ دختر به بازی های آسیایی اعزام می شوند 

داوری درباره نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی گفت:  آخرین فرصت برای جابه جایی نفرات برای بازی‌های آسیایی همین مسابقات لیگ بود و کار سختی هم بود چرا که اسامی را داده بودند. ترکیب تیم ملی دوومیدانی شامل فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیلی نژاد در بخش دختران و احسان حدادی، حسن تفتیان، مهدی صابری، مهدی پیرجهان، رضا مقدم و حسین رسولی در بخش آقایان هستند.

 ۴ ورزشکار در صورت زدن رکوردهایشان در هانگژو صاحب مدال می شوند 

سرپرست فدراسیون دوومیدانی درباره اینکه قول کسب چند مدال را در بازی‌های آسیایی می‌دهد، گفت: قول مدال را نمی‌توانم بدهم، اما اگر حداقل ۴  ورزشکار ما بتوانند رکورد‌های خود را بزنند یقینا صاحب مدال می‌شوند. مثلا رسولی، ۲ دخترمان، ورزشکاران پرتاب چکش، پرتاب  وزنه و پرتاب دیسک شانس مدال دارند  در صورتی که بتوانند رکوردهایشان را تکرار کنند به طور حتم مدال در بازی‌های آسیایی به دست می‌آورند و اینکه مدال چه رنگی هست را نمی‌دانم. دونده دوی ۱۰۰ متر ما شرایط خوبی دارد و رکوردش زیر ۱۰.۱۰ است و این حد نصاب خودش می‌تواند مدال باشد، اما باید تکرار شود.

هزینه ها را به صورت مساوی بین دوومیدانی کاران خرج می کنیم

او درباره اینکه برای ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو اردوی خارجی می‌گذارید، گفت: این ورزشکاران در ورزشگاه آفتاب انقلاب تمرین می‌کنند و هتل شهر  محل اسکانشان است. البته با توجه به زمان کوتاهی که داشتیم برای اردوی خارجی نتوانستیم پیش بینی داشته باشیم. فقط پیرجهان از ما درخواست کرده بود که اگر بتواند پیش مربی اش در ترکیه  برود تا در آنجا کار کند که موافقت کردیم. ما باید از شورای برون مرزی درخواست کنیم که ان شا الله این امر صورت بگیرد. فصیحی هم بعد از مسابقات قهرمانی جهان در صربستان تمرینات خود را انجام خواهد داد، چون قبلا پیش بینی برای مربی و اردوی خارجی نشده بود. ما هزینه‌ای که برای برخی از دوومیدانی کاران جهت هتل، غذا، مکمل‌های ورزشی و وسایل تخصصی شان می‌کنیم برای بقیه ورزشکاران هم تهیه می‌کنیم. من ۳ ماه در دوومیدانی حضور دارم و از بدو ورود با هیئت رئیسه جلسه گذاشتیم و برای ورزشکاران تعریفی داشتیم که چقدر هزینه هتل، تغذیه و مکمل‌های ورزشی، کفش، وسایل  ورزشی شان باشد و از این دست مسائل برای ورزشکاران انجام دادیم و یک رقمی به دست آمد و آن رقم را سعی می‌کنیم که به صورت مساوی بین همه ورزشکاران خرج کنیم تا بچه‌ها از یک حقوق مساوی برخوردار باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاظم صحابی فرد
۱۳:۲۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
مهدی پیر جهان هم با رکورد 49.33 ثانیه در جایگاه دهم آسیاست حقش نیست اعزام شود امیر زمان پور دونده جوان 5000 متر و 3000 متر با مانع و بنیامین یوسفی دونده جوان شایسته شیرازی با رکورد عالی 10.29 ثانیه حقشان هست اعزام شوند
Iran (Islamic Republic of)
کاظم صحابی فرد
۱۳:۲۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
رضا مقدم امسال 72 متر در ایران در پرتاب چکش ثبت کرد اما مقدم در تایلند قهرمانی اسیا 61 متر پرتاب کرد 11 متر ضعیف تر از بهترین رکورد امسالش حقش نیست اعزام شود
آخرین اخبار