قوه قضاییه در مورد قطع درختان منطقه یک باید پاسخگو باشد

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: به اعتقاد بنده قطع درختان در منطقه یک خلاف ضوابط قانونی است و قوه قضاییه باید درخصوص رأی قاضی به قطع درختان پاسخگو باشد.

مهدی بابایی با اشاره به قطع درختان یک بوستان در منطقه یک طی روز‌های گذشته، گفت: با توجه به اینکه قطع درختان در این بوستان با رأی قاضی همراه بوده و حکم داشته، شهرداری نمی‌توانسته کاری انجام دهد.

عضو کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا خلأ قانونی در رابطه با قطع اشجار وجود دارد و اعمال جرائم به تنهایی ابزار پیشگیرانه مناسبی برای جلوگیری از درختان است یا خیر، تصریح کرد: در این خصوص قانون وجود دارد و اگر قاضی تشخیص دهد که قطع درختان عامدانه بوده، فرد خاطی هم به پرداخت جریمه و هم به ۶ ماه حبس محکوم می‌شود، اما مشکلی که در این خصوص وجود دارد این است که برخی حبس را به جریمه تبدیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه رأی جمع‌آوری درختان در منطقه یک غیرقانونی است، یادآور شد: سؤال ما این است که حتی اگر بنابر جابجایی درختان بود، آیا باید در فصل تابستان انجام می‌شد؟ و اگر قرار بر این بود که درختان جابجا شوند چرا با بیل مکانیکی و لودر نسبت به قطع اقدام شده است؟

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: به اعتقاد بنده این رأی بر خلاف ضوابط قانونی است و قوه قضاییه باید پاسخگو باشد که این رأی که قاضی صادر کرده چه مبنای قانونی دارد.

گفتنی است مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شصت و نهمین جلسه شورا ضمن انتقاد به قطع درختان در منطقه یک، از ارسال نامه به قوه قضاییه و دادستانی کل کشور برای جلوگیری از قطع درختان خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
شاهکارای دادگستری تمومی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
یکی باید بیاد داد مردمو از دادگستری بگیره
آخرین اخبار