وزیر خارجه سابق پاکستان بازداشت شد

گفته می‌شود شاه محمود قریشی پس از انتقاد از روند آمادگی برای انتخابات در پاکستان دستگیر شده است.

رسانه‌ها می‌گویند شاه محمود قریشی، وزیر خارجه سابق و معاون حزب تحریک انصاف پاکستان تنها چند ساعت پس از اینکه اعلام کرده هرگونه تاخیر در انتخابات را به چالش می‌کشد، بازداشت شده است.

به گزارش رویترز، زلفی بخاری، سخنگوی حزب تحریک انصاف می‌گوید دلیل بازداشت قریشی دقیقا مشخص نیست. وزیر اطلاعات هم به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

با این حال، سخنگوی حزب تحریک انصاف در پلتفرم «ایکس» که قبلا با نام توییتر شناخته می‌شد این بازداشت را محکوم کرد و گفت محمود قریشی «به دلیل برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی و تایید مجدد موضع حزب تحریک انصاف علیه ظلم و تقلب‌های پیش از انتخابات که هم اکنون در پاکستان در جریان است، دستگیر شد». 

عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف در حال حاضر به اتهام اختلاس به سه سال زندان محکوم شده و به مدت پنج سال از شرکت در انتخابات منع شده است. او ارتکاب هرگونه تخلف را رد می‌کند. خان در آخرین انتخابات پاکستان که سال ۲۰۱۸ برگزار شد، پیروز و نخست وزیر شد تا اینکه در سال ۲۰۲۲ با رای عدم اعتماد برکنار شد.

انتخابات بعدی پاکستان قرار است تا ماه نوامبر برگزار شود، اما با توجه به اینکه کشور با بحران‌های سیاسی، اقتصادی و قانونی دست و پنجه نرم می‌کند، در مورد تاریخ آن عدم قطعیت وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
ارتش پاکستان = دشمن مردم
آخرین اخبار