پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری توسط سازمان بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: سلامت در بخش ناباروری ۹۰ درصد هزینه درمان زوج های نابارور را در مراکز دولتی و غیر دولتی پرداخت می کند.

عزیزی با اشاره به تشکیل کمیته بیمه قرارگاه جوانی جمعیت در این اداره کل افزود: بیمه سلامت در بخش خصوصی و خیریه ۷۰ درصد هزینه درمان ناباروری را بر عهده دارد.
 
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در گذشته زوج‌هایی که تا یک سال بچه‌دار نمی‌شدند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و درمان می‌شدند، اضافه کرد: این زمان به ۶ ماه کاهش یافته است و زوج‌هایی که تا این مدت بچه‌دار نشوند به دفاتر مراجعه کنند و از خدمات ۹۰ درصدی و ۷۰ درصدی ناباروری بیمه قرار می‌گیرند.
 
وی بر نشاندار شدن مادران باردار تاکید کرد و گفت: مادران بارداری که نشاندار شوند خدمات مختلفی از جمله غربالگری دریافت می‌کنند.
 
عزیزی ادامه داد: هر مادر باردار باید مستندات بارداری مانند سونوگرافی را با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، در سامانه امید ثبت کند و پس از نشاندار شدن و تایید پزشک معتمد تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.
 
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: درصد مصرف داروهای گورتون و آنتی‌بیوتیک در استان نگران‌کننده است و مصرف منطقی داروها باید مورد توجه شود.
 
غزیزی بیان کرد: زمانی بیمه موارد پیشگیری را تحت درمان قرار نمی‌داد اما امروزه با اجرای طرح پزشک خانواده و ارجاع، موارد بهداشتی را تحت پوشش قرار داده است.
 
وی در خصوص طرح پزشک خانواده روستایی هم گفت: ۶۸ مرکز خدمات جامع در روستاها به همراه ۱۲۰ پزشک خدمت درمانی به مردم مناطق روستایی ارائه می‌دهد.
 
عزیزی با بیان اینکه همه صندوق‌های بیمه‌گر باید به طرح پزشک خانواده شهری بپوندند، افزود: با چالش‌ نیروی متخصص مواجه‌ایم و یکی دو سال اخیر اقداماتی در شهرستان بویراحمد و گچساران انجام شده که نیاز است در شهرستان کهگیلویه نیز اقداماتی انجام شود.
 
مدیرکل بیمه سلامت بیان کرد: متخصصان ناباروری با سازمان‌های بیمه گر در بخش خصوصی قراردادی ندارند و این چالشی است که سازمان نظام پزشکی این مورد را رفع کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.