وزیر دادگستری:

تعطیلی زندان رجایی‌شهر امری ماندگار محسوب می‌شود

وزیر دادگستری گفت: تعطیلی زندان رجایی‌شهر امری ماندگار در دوران مدیریت ریاست قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها محسوب می‌شود چرا که کار نشدنی را شدنی کردند، این کار می‌تواند مبنا و الگویی برای حل مشکلات کشور باشد.

امین حسین رحیمی وزیر دادگستری در دومین جشنواره تجلیل از کارکنان ساعی سازمان زندان‌ها (یادبود شهید لاجوردی) که صبح امروز پنجشنبه با حضور رئیس، مدیران و کارکنان سازمان زندان‌ها برگزار شد، در سخنانی، شهید لاجوردی را معمار سازمان زندان‌ها در زمینه اصلاح و تربیت و زندانبانی صحیح دانست و گفت: او به معنای واقعی ساده‌زیست بود و نهایتا کینه منافقین باعث شد که به شهادت برسد.

رحیمی، مهمترین ویژگی شهید لاجوردی در زندانبانی را اصلاح و بازسازگار نمودن زندانیان برای بازگشت به جامعه عنوان کرد و افزود: شهید لاجوردی در مورد زندانیان بسیار دلسوز بود و همین موضوع باعث شد بسیاری از منافقین را با اخلاق فاضل وی به زندگی سالم برگردند.

وزیر دادگستری گفت: خدمت در سازمان زندان‌ها بسیار سخت و قابل احترام است، این قشر باید مورد توجه و حمایت باشند. کار در حوزه زندانبانی تحمل بسیاری می‌طلبد و خوشبختانه امروز فردی بر این سازمان مدیریت می‌کند که به دلیل تجربه بالا و آشنایی کامل با این مجموعه، بهترین گزینه بوده و قطعا مدیر موفقی محسوب می‌شود.

رحیمی همچنین خاطرنشان کرد: هدف زندانبان ما رفع مشکلات زندانی است، حتی اگر فردی شرور هم باشد باز هم تمام تلاش زندانبان اصلاح و بازسازگار نمودن وی برای بازگشت به جامعه است. کار زندانبانی مهم است و اگر با نیت الهی انجام شود، ثواب آن با دیگر مشاغل قابل قیاس نیست. 

وزیر دادگستری به تعطیلی زندان رجایی‌شهر اشاره کرد و گفت: بدلیل مشکلات و سختی فراوان شخصا اعتقاد داشتم انتقال این زندان شدنی نیست، اما کمک خداوند و مدیریت رئیس سازمان زندان‌ها باعث شد که این امر مهم اتفاق بیفتد. تعطیلی این زندان امری ماندگار در دوران مدیریت ریاست قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها محسوب می‌شود چرا که کار نشدنی را شدنی کردند، این کار می‌تواند مبنا و الگویی برای حل مشکلات کشور باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار