پخت و توزیع روزانه ۱۰۰ هزار پرس غذا در مواکب اربعین در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تدارک پخت و توزیع روزانه تا ۱۰۰ هزار پرس غذا توسط موکب‌ها برای زائران اربعین در مسیر تمرچین پیش بینی شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی روز پنجشنبه در مرز تمرچین پیرانشهر در حاشیه بازدید رییس بنیاد مستضعفان از زیرساخت‌های اعزام زائران اربعین در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای پذیرش زائران اربعین اندیشیده گفت: ٨۰ موکب در استان آماده پذیرایی از مهمان و زائران شرکت کننده در آیین اربعین حسینی هستند و ظرفیت اسکان روزانه ۴۰ هزار زائر اربعین در مرز و پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر فراهم است.

محمدصادق معتمدیان  اظهار کرد: تدارک پخت و توزیع روزانه تا ۱۰۰ هزار پرس غذا توسط موکب‌های مردمی در مسیر تردد زائران و پارکینگ رایگان برای ۵۰ هزار خوردو با امکانات لازم در ورودی شهر پیرانشهر، پادگان جلدیان ارتش و پایانه مرزی تمرچین پیش بینی شده و در اختیار زائران قرار دارد.

مقام ارشد اجرایی آذربایجان غربی به فعال شدن ۳۸ گیت ورود و خروج برای توقف حداقلی در مرز تمرچین نیز اشاره کرد و ادامه داد: تدابیر لازم برای تسهیل در تردد زائران از مرز تمرچین تا الحسینیه بغداد و شهر نجف اشرف تدارک دیده شده است.

معتمدیان در خصوص هماهنگی‌های لازم با مسوولان اقلیم کردستان عراق برای تردد زائران اربعین حسینی، اضافه کرد: تمهیدات حداکثری از جمله اختصاص خودرو‌های عمومی برای جابجایی زائران از تمرچین به سمت عتبات عالیات پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته ۷۰ هزار نفر از این مرز برای زیارت عتبات عالیات در اربعین مشرف شدند و امسال تردد ۵۰۰ هزار زائر اربعین را از این مرز پیش بینی کرده‌ایم.

استاندار آذربایجان غربی به فراهم سازی زیرساخت‌های حمل و نقل برای تردد امن زائران در مسیر مرز تمرچین نیز اشاره کرد و گفت: تامین آب و برق و ارتباطات، امکانات بهداشتی، درمانی و امداد و نجات برای راحتی زائران اربعین پیش بینی شده تا این مرز یکی از امن‌ترین مرز‌ها برای تردد زائرین باشد.

مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیر‌های زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهر‌ها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد و از تمرچین تا سامره ۴۵۰ کیلومتر، تا کربلا ۶۵۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و تا نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد.

مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است و سال گذشته برای اولین بار امکان تردد زائران اربعین از این مرز فراهم شد که حدود ۷۰ هزار تردد در این ایام ثبت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.