سرپرست فدراسیون دوومیدانی:

تفتیان با رکورد جهانی اش شانس مدال در هانگژو را دارد/ کمک می کنیم تا حدادی به آرزویش برسد

افشین داوری گفت: حسن تفتیان با رکورد ۱۰.۱۷ در مسابقات جهانی می تواند در بازی‌های آسیایی شانس مدال داشته باشد.

افشین داوری سرپرست فدراسیون دوومیدانی درباره اینکه نتایج فرزانه فصیحی و حسن تفتیان در مسابقات جهانی را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: همین که توانستند در این مسابقات حضور یابند خیلی خوب است. رکورد‌های جهانی و المپیک  در این چند سال با  حدنصاب ورزشکاران ما  فاصله فاحشی پیدا کرده است  و در نهایت نیاز به کار بیشتری داریم.

او ادامه داد: حسن تفتیان با حد نصاب ۱۰.۱۷ رکورد قابل توجهی به ثبت رساند و در بازی‌های آسیایی می‌تواند خیلی شانس داشته باشد. فرزانه فصیحی هم در گروه سنگین و سختی قرار گرفت و اولین حضورش در میدان جهانی بود به نظرم همین که یکی از دختران ما توانست رنکینگ لازم را به دست آورد و در بین قهرمان برجسته جهان قرار بگیرد و اتفاق خوبی است. ۴۸ نفر در گروه دختران قرار داشتند که در  ۶ گروه ۸ نفره قرار گرفتند و فصیحی در بین این نفرات بود. همچنین ما از حضور این ۲ ورزشکارانمان در این مسابقات رضایت داریم.

تفتیان قرار است در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کند 

داوری درباره اینکه تفتیان و فصیحی بعد از مسابقات جهانی به  فرانسه و صربستان رفتند، گفت: نه، حسن تفتیان به تهران می‌آید و چرا که او می‌خواهد  در مسابقات قهرمانی کشور روز ۲۸ شهریور ماه شرکت کند، چون این مسابقات ۱۰۰ امتیاز دارد و برای اخذ سهمیه المپیک حائز اهمیت است. با توجه به صحبتی که داشتیم قرار بود فصیحی همراه با همسرش به ایران برگردند و اگر روادیدشان درست شود در صربستان اردوی خود را ادامه می‌دهند وگرنه به کشورمان بازمی گردند. تفتیان درخواست داده است که در کیش تمرین کند که گفتم کار‌های مربوط به حضورش در آنجا را انجام بدهند.

کمک می کنیم حدادی برای دوومیدانی حماسه ساز شود 

سرپرست فدراسیون دوومیدانی درباره شرایط احسان حدادی گفت: حدادی در تهران هست و تمرین می‌کند. همچنین شرایط بدنی اش دارد آماده می‌شود و امیدوارم که او به آرزویش برسد. همچنین همه کمک می‌کنیم که او بهترین نتیجه تاریخ ورزش خود را بگیرد و برای دوومیدانی حماسه ساز شود.

بدن حدادی احیا شده است 

او درباره اینکه از رکورد حدادی قبل از بازی‌های آسیایی راضی بوده است، گفت: با توجه به شرایطی که داشت بدنش احیا شده است و این موضوع نشان می‌دهد که برنامه قوی پشت سرگذاشته است و خودش را مجاب کرده که به یک رکورد قابل قبول تا بازی‌های آسیایی برسد.

وضعیت حسین کیهانی را برای حضور در هانگژو مشخص می کنیم 

داوری درباره اینکه حسین کیهانی  در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند، گفت: کمیته فنی برای این ورزشکار تشکیل شده است و اعضای کمیته تشخیص دادند که او شرایط قابل قبولی دارد و وضعیتش برای حضور در هانگژو را مشخص می‌کنیم.

سرپرست فدراسیون دو ومیدانی درباره جلسه اش با سباستین کو رئیس فدراسیون جهانی گفت: البته ما در کنگره بودیم، اما در حاشیه کنگره یک نشستی را داشتیم. در آنجا کنگره سنگینی بود، چون  اساسنامه فدراسیون جهانی را داشتند اصلاحاتی انجام می‌دادند و نهایتا انتخابات ریاست، نواب رئیس فدراسیون جهانی، کمیته‌ها و انجمن‌ها  برگزار شد  و گزارشی از عملکرد این عزیزان مطرح شد و  فرصت زیادی نبود.

از رئیس فدراسیون جهانی دوومیدانی برای حضور در ایران دعوت کردیم 

او افزود: در حاشیه کنگره جهانی از رئیس فدراسیون جهانی یک راهنمایی گرفتیم، برای دستگاه‌ فوتوفینیش که در مسابقات قهرمانی جهانی داشت استفاده می‌شد که ما هم این دستگاه‌ را برای قهرمانی آسیا داشته باشیم. همچنین  از رئیس فدراسیون جهانی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در ایران دعوت کردیم که حضورش در ایران مایه خوشحالی ما خواهد بود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار