افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی شاخص‌های عمران روستایی در آذربایجان غربی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: شاخص‌های اجرای طرح هادی و مقام سازی مسکن در مناطق روستایی استان ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران گفت: از آغاز دولت سیزدهم تاکنون شاخص اجرای طرح هادی روستای در استان بیش از ۱۲ درصد رشد و همچنین مقاوم سازی مسکن روستایی نیز ۱۰ درصد افزایش یافته است.

جعفر برزگر با بیان اینکه بازنگری طرح هادی تا قبل از سال ۱۴۰۱ حدود ۳۷۹ واحد بود که این میزان از ابتدای سال گذشته تاکنون به ۴۷۲ واحد رسیده است گفت: طرح هادی تا پایان سال ۱۴۰۳ در تمام روستا‌های واحد شرایط به اتمام می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: شاخص اجرای طرح هادی در روستا‌های این استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۵ درصد بود که این رقم سال گذشته با پنج درصد رشد به ۴۰ درصد رسید و امسال هم شاخص اجرای طرح هادی برای دومین سال متوالی دوباره هفت درصد رشد کرد و به ۴۷ درصد رسید.

وی تصریح  کرد: اجرای بازنگری در طرح هادی روستایی مهاجرت معکوس و به تبع آن افزایش جمعیت در مناطق روستایی استان را در پی داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده و با توجه به رشد ۱۲ درصدی شاخص اجرای طرح هادی تا پایان سال آینده این طرح در تمام روستا‌های سطح استان مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به طرح‌های هفته دولت نیز افزود: ۷۶ پروژه عمران روستای شامل اجرای طرح هادی با ۸۲۳ میلیارد تومان هزینه در سطح استان به اتمام و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

برزگر با بیان اینکه ۸۰۰ واحد مسکن روستایی نیز در این هفته مورد بهره برداری می‌گیرد، یادآور شد: ۱۲ واحد منزل مسکونی محرومین هم با ۹.۴ میلیارد تومان هزینه افتتاح و تحویل محرومان قرار خواهد گرفت.

وی از آماده سازی هزار واحد از منازل مسکونی منطقه زلزله زده خوی خبر داد و گفت: برای آماده سازی این یک هزار مسکن بیش از ۴۵۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و تلاش می‌کنیم با مشارکت بانک‌ها بازسازی مناطق زلزله زده را هر چه زودتر به اتمام برسانیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد: طبق مصوبه هیات دولت هر گونه مشکلی در راستای اعطای تسهیلات نمی‌تواند مانع از پرداخت تسهیلات باشد و بانک‌ها مکلف به پرداخت وام به روستاییان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.