عین اللهی:

امکان درمان تمام بیماری‌ها را در ایران داریم/ تعرفه پزشکی اساتید تمام وقت با بخش خصوصی یکسان شد‌

وزیر بهداشت گفت: در تمام رشته‌های تخصصی دارای متخصص هستیم و امکان درمان همه بیماری‌ها در خود کشور وجود دارد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور که به مناسبت هفته دولت، به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور و در راس هیاتی از معاونان و مدیران مجموعه وزارت بهداشت به شیراز سفر کرده است، در نخستین برنامه سفر امروز خود ایستگاه مترو عادل آباد در خط شماره ۲ مترو و ۴۷ طرح محرومیت زدایی فارس را افتتاح کرد.

این ۴۷ طرح محرومیت زدایی در استان با اعتباری معادل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و ایستگاه مترو عادل آباد شیراز خط شماره ۲، با اعتبار ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، به بهره برداری رسید.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز پنج‌شنبه ٩ شهریور در آیین بهره برداری از ایستگاه مترو شهدای عادل آباد شیراز، از مسئولان استان فارس بابت همت و تلاش شبانه روزی تقدیر و اظهار کرد: حضور نماینده دولت در استان‌ها تنها یک پیام دارد و آن هم تقدیر از تلاش مدیران است.

او با بیان اینکه امروز، روز کار جهادی و تلاش شبانه روزی است، ادامه داد: اجرای طرح‌های محرومیت زدایی به مثابه اقدام انقلابی است.

همه مسئولان در شرایط تحریم اقتصادی، جهادی کار کنند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه همه مسئولان پرتلاش موجب سربلندی دولت هستند، افزود: ضرورت دارد همه مسئولان در شرایط تحریم اقتصادی، جهادی کار کنند و این جهادی کار کردن تنها مختص مدیر و مسئول نیست که وظیفه همگانی است.

عین‌اللهی اضافه کرد: همه تصور می‌کنند که تنها وزارت بهداشت باید عامل ایجاد سلامت باشد در حالی که عوامل مختلفی در این مهم نقش دارند و طرح‌های شهرداری شیراز که در این مراسم تشریح شد نیز در جهت سلامت آفرینی بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: ساخت جاده و اتوبان مطلوب و حمل و نقل عمومی در ایجاد سلامت اثرگذار است.

او با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی دستاورد‌های خوبی در حوزه‌های مختلف به ویژه سلامت ایجاد شده است، گفت: افزایش امید به زندگی، کنترل بیماری‌های واگیردار، کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان در سایه انقلاب اسلامی ایجاد شد.

عین‌اللهی بیان کرد: در حوزه درمان نیز با توجه به افزایش ۳ برابری جمعیت، اما در تمام رشته‌های تخصصی دارای متخصص هستیم و امکان درمان همه بیماری‌ها در خود کشور وجود دارد.

او با بیان اینکه اگر امروز خارج از ایران سفر کنیم، عظمت این کشور بیشتر درک می‌شود، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران یک کشور قدرتمند و توانمند با نیرو‌های انسانی متعهد و متخصص است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امروز قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران از قدرت سخت آن بیشتر است، افزود: در کربلا دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی کرده‌ایم و اساتید ما در آن مرکز مشغول امر آموزش و درمان هستند.

عین‌اللهی ادامه داد: فضای مجازی با سخن باطل و نکات کاذب سعی در انعکاس و تبلیغات منفی موفقیت‌های جمهوری اسلامی دارد که امید است با تبلیغات وسیع رسانه‌های داخلی، شاهد انعکاس فعالیت‌ها و قدرت عظیم کشور باشیم.

او اظهار کرد: امروز در فعالیت‌های پژوهشی رتبه علمی ایران از ۱۶ به ١٥ افزایش یافته، ٧٠ درصد در دانش بنیان رشد داشته‌ایم، حدود ٩٩ درصد دارو‌های کشور در داخل تولید می‌شود، ۶۷ دانشگاه و دانشکده، ٢٢ هزار عضو هیئت علمی،٢٧٠ هزار دانشجو و ٨٥٠ مرکز تحقیقاتی فعال داریم که همه این‌ها جزو دستاورد‌های انقلاب است.

وزیر بهداشت افزود: در جهت افزایش علاقمندی به توانمندی بیشتر اساتید و دانشمندان نیز بحث تمام وقتی آن‌ها را به شکل عملی پشتیبانی کرده‌ایم. تعرفه پزشکی اساتید تمام وقت با بخش خصوصی یکسان شده و همچنین مالیات‌ها کاهش یافته و سقف پرداخت کم شده است.

عین‌اللهی گفت: استعداد در فارس زیاد است، چرا که فارس و شهر شیراز خود یک استان و شهر ملی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
لطفا آماری شفاف و دقیق از تعداد دکترها به تفکیک تخصص و استانها ارائه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
چرا هزینه بیمه تامین اجتماعی بیشتر از بیمه سلامت ؟؟ چون ما حق بیمه بیشتر میدیم ب سازمان تامین اجتماعی؟ بیمه من مشاغل آزاد تامین اجتماعی هزینه سونو گرافی تو بیمارستان دولتی از بیمه سلامت مراجعه کنندگان بیشتر شد!! خودم معلولیت دارم مددجو بهزیستی م چرا از ما حمایت نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۶ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
این هم یک نوع عدالت باز خوشبختی پیوسته برسر این قشر از جامعه فرود می آید خوش به حال انبوه سازان ترکیه وامارات وغرب بیچاره(مردم)اگر مسجد آدینه بسازد یا طاق فرود آید ویا قبله کج آید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۹ شهريور ۱۴۰۲
بیش از یک سال قبل بیمارستانی در جهرم بنام سیدشهدا افتتاح شد .وما یک بیمارستانی دیگر بنام پیمانه داریم که زیر نظر تامین اجتماعی است وبرای مردم مفید .وهزینه کم .اما همین یکی دوماه قبل دوبخش آن تعطیل و تمام تجهیزات آن را به بیمارستان سید الشهدا بروند در این بیمارستان هزینه ۳ برابر و برای مردم پر هزینه چرا این کار انجام شد به دستور نماینده .چرا بخاطر این که به مردم بگه من این بیمارستان جدید را با امکانات و....و ای مردم من برای شما این کار را کردم و...سردردم کلاه بگذارد واسه رای بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۹ شهريور ۱۴۰۲
پزشکان شما قدرت تشخیص بیماری رو ندارن و داروی اشتباه تجویز میکنن اونوقت احتمالا تمام بیماری ها رو با مرگ بیمار در مان میکنید نه ؟
Italy
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۹ شهريور ۱۴۰۲
همه بیماری ها؟ حداقل بنویسید اکثر بیماری ها..چی فرض کردید ملتو؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
بله همه بیماریها،شما کجا تشریف دارین؟ خودتو همه ملت حساب نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۹ شهريور ۱۴۰۲
دروغه دروغه دروغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
درسته، ولی مسئله مالی وزیر میزی حل بشه اونوقت همه چیز واقعا خوب میشه، نگران مهاجرت پزشکهای متخصص وبالاترهم نباشین، هیچ جا دنیا واسه پزشکا مثل ایران پول ساز نیست، اونور واسه اقامت وتفریح میرن ولی اینجا کار میکنن واونور خرج، متاسفانه البته، من صدتا متخصص وفوق تخصص از نزدیک می شناسم اقامت جای دیگه دارن ولی واسه تفریح وتحصیل بچه هاشون، اینجا کار میکنن.
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۹ شهريور ۱۴۰۲
چرا حاکمان میرن خارج درمان بشن پس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۹ شهريور ۱۴۰۲
انوقت پزشکان تمام وقت ،ماهانه چقدر اجاره درمانگاهی که دولتی است را پرداخت می‌کنند؟؟!!!
و ماهانه چقدر حقوق منشی که منشی آنان حقوق بگیر دولت است را پرداخت می‌کنند؟؟!!!
و ماهانه چقدر حق بیمه منشی (که باز هم منشی در استخدام دولت است و دولت بیمه اش کرده) پرداخت می‌کنند؟؟!!!!
آقای وزیر !
الان اجاره یک مطب پنجاه متری در شهرهای بزرگ بین ۱۲ تا ۲۰ میلیون تومان است در ماه است!
و حداقل حقوق و بیمه یک منشی نیمه وقت ،پنج ملیون تومان است.
یعنی یک پزشک متخصص بخش خصوصی ماهانه حد اقل ۱۷ الی ۲۵ میلیون تومان هزینه اجاره و منشی پرداخت می‌کند که پزشکان تمام وقت و اساتید چنین هزینه ایی را پرداخت نمی‌کنند.
شما طبق کدام ضوابط تعرفه و حق ویزیت تعیین می‌کنید؟؟!! و کدام عدالتی چنین حکم کرده که این هزینه ها ابدا در تعیین تعرفه ها در نظر گرفته نشود ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
ضابطه اش اینه که هر چی کار کنند 46% اونو دانشگاه برمیداره و حقوق منشی و .... رو با اون پرداخت میکنه تازه 9 مهه بعد پرداخت میکنند ولی اونی که مطب داره شب پول تو جیبشه !!!!! ( بر اساس پلکان 60% از سهم 90% میشه 54 % حق پزشک)