۶ دستگاه اجرایی سیستان و بلوچستان منتخب هجدهمین جشنواره شهید رجایی شدند

از بین ۶۱ دستگاه اجرایی استان که در هجدهمین جشنواره شهید رجایی مشارکت کردند ۶ دستگاه منتخب این دوره معرفی شدند.

  استاندار سیستان و بلوچستان  در جشنواره شهید رجایی که طبق روال هرساله در شهریور ماه به‌منظور شناسایی‌ و تقدیر از دستگاه‌های اجرایی و کارمندان‌ برتر و نمونه همزمان با هفته دولت برگزار می شود با بیان اینکه گزارشات عملکرد باید در کف میدان دیده شود، اظهارکرد: مسوولان باید با هدف امید آفرینی و اعتمادسازی در بین مردم بروند و آحاد جامعه را نسبت به حق و حقوق قانونی شان آگاه کنند.

محمد کرمی افزود: امام حسین (ع) برای احیا دین مبین اسلام قیام کرد و راه آزادگی و بندگی را به مردم جهان نشان داد و در این راه از جان و مال خود گذشت.
وی تاکید کرد: همیشه باید به کلام الهی تمسک جوییم چراکه بهره‌گیری از این کلام همواره موجب موفقیت ما می‌شود.
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امیدآفرینی، افزود: وظیفه داریم ضمن اینکه همیشه برای خدمت رسانی به مردم حاضر باشیم، با تبیین خدمات نظام جمهوری اسلامی امید را به جامعه تزریق کنیم.
وی با بیان اینکه آینده از آن انقلاب اسلامی است، ادامه داد: انقلاب اسلامی اراده الهی است و خداوند متعال اراده‌اش بر این قرار گرفته که به دست این ملت، اسلام را در سراسر جهان گسترش دهد.

کرمی تاکید کرد: اربعین؛ حرکت عظیم مردمی است و مردم؛ نقش اصلی در میزبانی از زائران پاکستانی اربعین حسینی (ع) را برعهده دارند و پای کار هستند، دستگاه‌های اجرایی کار را برای این حرکت عظیم تسهیل کنند.

مشارکت ۶۱ دستگاه اجرایی در فرایند ارزیابی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: طبق روال هر ساله به منظور تقدیر و تجلیل از دستگاه‌های اجرایی استان اقدام به برگزاری جشنواره شهید رجایی در ۲ سطح ملی و استانی کردیم، که در بخش استانی دستگاه‌های اجرایی در ۹ گام مورد بررسی قرار گرفتند.ا

مهرداد عرب اول فزود: بر اساس ورود اطلاعات ۶۱ دستگاه اجرایی در فرایند ارزیابی مشارکت و شاخص‌های عمومی و اختصاصی را بارگذاری کردند، در این زمینه شورای راهبری توسعه مدیریت استانی به عنوان ستاد جشنواره شهید رجایی انتخاب شد که در نهایت ۶ دستگاه اجرایی بر اساس گروه‌بندی دبیرخانه ستاد مرکز منتخب این دوره شدند.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های اختصاصی برای هر دستگاه بر حسب وظایف، اهداف و رسالت‌هایش متفاوت است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی امسال در ۶ گروه تقسیم بندی شدند که در مقایسه با سال گذشته، یک گروه جدید یعنی "اقتصادی و مالی" نیز به آن اضافه شد.

این مسوول تصریح کرد: بر این اساس ۱۸ دستگاه اجرایی در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت‌ها،۱۰ دستگاه اجرایی در گروه تولیدی و خدماتی، ۱۵ دستگاه اجرایی در گروه علمی، فنی و آموزشی، ۱۴ دستگاه اجرایی در گروه سلامت و رفاه اجتماعی ، هشت دستگاه اجرایی در گروه عمومی، امنیتی و قضایی و ۶ دستگاه اجرایی در گروه اقتصادی و مالی مشارکت کردند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: دستگاه‌های برتر به ترتیب اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در گروه فرهنگی، علمی و آموزشی، اداره کل جهاد کشاورزی در گروه تولیدی و خدماتی، اداره کل راه و شهرسازی در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت، اداره کل بیمه سلامت در گروه سلامت و رفاه اجتماعی، اداره کل هواشناسی در گروه عمومی، امنیتی و قضایی و اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی در گروه اقتصادی و مالی بودند.

به گفته عرب اول؛ در راستای پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به سیستان و بلوچستان نیز اداره کل راهداری استان و اداره کل راهداری جنوب حائز کسب امتیاز شدند.
وی اظهار کرد: در زمینه تبیین دستاوردها و اغنای افکار عمومی اداره کل ثبت احوال، در زمینه ایجاد اشتغال اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره)، در زمینه پیگیری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی اداره کل صمت، در زمینه تحقق شعار «مهار تورم رشد تولید» اداره کل شیلات آب‌های داخلی، در زمینه کسب رضایت مردم اداره کل امور مالیاتی، در زمینه بهبود فضای کسب و کار اداره کل بنادر و دریانوردی و پارک علم و فناوری، در زمینه اجرای قانون حمایت از خانواده اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، در زمینه مشارکت خبرگان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و در زمینه پژوهش برتر در حل چالش‌ها و مسائل استان دانشگاه سیستان و بلوچستان حائزه رتبه شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار