ورود ۲۰ هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه به ایران/ ارائه ۶۷۰ خدمت درمانی به زائران

رئیس شبکه بهداشت و درمان میرجاوه گفت:تا کنون ۲۰ هزار نفر زائر پاکستانی از مرز میرجاوه وارد کشور شده اند.

مصطفی احمدی مقدم  اظهار داشت:  کلیه زائران واکسیناسیون فلج اطفال انجام شده و تا کنون در میان زائران مشکل خاص سلامتی مشاهده نشده است.

وی افزود:موکب سلامت پایانه مرزی میرجاوه در قالب کمیته بهداشت و درمان اربعین از ۲۵ مرداد آغار به فعالیت کرد، در حال حاضر تلفیقی از همکاران حوزه بهداشت پ، درمان و اورژانس پیش بیمارستانی در چهار لاین مختلف در حال ارائه خدمات به زائران هستند.

وی افزود: در لاین یک همکاران حوزه بهداشت مستقر هستند و خدمات بهداشتی شامل واکسیناسیون فلج اطفال، مراقبت‌های سندرومی، آموزش‌های چهره به چهره و خدمات پایش کویید ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: لاین دو ترکیبی از خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌سود، همکاران پزشک، پرستار، ماما، دندانپزشک، متخصص چشم پزشکی، بهداشت محیط و بیماری‌ها در این لاین حضور دارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان میرجاوه ادامه داد: لاین سه در محل زائرسرای امام رضا (ع) مستقرند که خدمات درمانی و توزیع داروی رایگان را به زائران انجام می‌دهد.

وی یادآورشد: بالغ بر ۶۷۰ خدمات درمانی به زائران ارائه شده، ۱۲ مورد بستری در بیمارستان دارالشفا میرجاوه که لاین ۴ محسوب می‌شود و ۳۰ نفر از همکاران متخصص در بیمارستان به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمت هستند.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه تا کنون ۲۰ هزار نفر زائر از مرز میرجاوه وارد کشور شدند، عنوان کرد: کلیه زائران واکسیناسیون فلج اطفال انجام شده و تا کنون در میان زائران مشکل خاص سلامتی مشاهده نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.