مردی که به عشق حسین حافظ «کیان عراق» است

تهیه‌کننده و کارگردان «کیان عراق» گفت: این مستند درباره یکی از فرماندهان حشدالشعبی است که خدمت متفاوتی به زائران حسینی ارائه می‌کند.

حسین علی جان‌نژاد با اشاره به پخش این مستند از شبکه افق به مناسبت اربعین حسینی اظهار کرد: شاید همه تصور کنند، چون کیان نامی ایرانی است، فقط ایرانی‌ها آن را روی فرزندانشان می‌گذارند، ولی در عراق و در بین فرماندهان حشدالشعبی، کسی به همین نام وجود دارد که این مستند درباره او و فعالیت‌هایش برای امنیت و رفاه حال زائران اربعین ساخته شده است.
وی افزود: هدف این فرمانده عراقی و نیروهایش این است که شرایط امنی را برای زائران کربلا فراهم کنند تا آن‌ها مسیر نجف تا کربلا را نه از جاده اصلی بلکه از مسیری که پیش از این، طریق العلما نامیده می‌شد و سال‌ها قبل و در زمان حکومت رژیم بعث، توسط علما و روحانیون نجف مورد استفاده قرار می‌گرفت طی کنند و به زیارت اربعین برسند.
تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم با بیان اینکه مدتی را در تکریت گذرانده و همان جا با کیان آشنا شده است گفت: بچه‌های حشدالشعبی در آنجا موکی دارند و قبل از این و در هنگامه نبرد با تکفیری‌ها، به رزمندگان خدمات مختلفی می‌دادند که در مستند به این موکب هم اشاره شده است.
وی ادامه داد: کیان عراقی در سال ۱۳۹۶ ساخته شده، زمانی که نبرد برای آزادسازی موصل در جریان بود و مخاطب هم این مسئله را در می‌یابد که اگر حشدالشعبی و افرادی نظیر کیان نبودند، در آن سال‌ها زائران نمی‌توانستند به راحتی این مسیر را بروند و به کربلا برسند.
علی جان‌نژاد با اشاره به تفاوت‌های محتوایی و فضای خاص این مستند عنوان کرد: سعی کردیم اثری تولید کنیم که از زاویه‌ای متفاوت، به زیارت اربعین و پیاده‌روی زائران برای تشرف به کربلا نگاه می‌کند.
«کیان عراقی» امشب ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار