مجموعه مستند «پایان یک رودخانه» روی آنتن سیما می‌رود

شبکه افق این هفته میزبان مجموعه‌ای از مستندهای تک قسمتی یا مجموعه‌ای با موضوعات اجتماعی، علمی، فرهنگی و تاریخی با عنوان «پایان یک رودخانه» است.

مجموعه مستند پایان یک رودخانه شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۲۰:۳۰ با موضوع مستند مسیر رودخانه زاینده رود از سرچشمه کوهرنگ تا سد زاینده رود روی آنتن می‌رود.

ریحانه‌ای در کویر عنوان مستند دیگری از شبکه افق است که روز‌های یکشنبه ساعت ۱۸:۳۰ پخش می‌شود.

داستان تحریم عنوان مجموعه مستند دیگری است که قسمت ششم آن، یکشنبه ۲۸ خرداد از شبکه افق پخش می‌شود؛ این مجموعه با تهیه‌کنندگی و کارگردانی احمد کشاورز صدیق تولید شده و به تاریخچه چگونگی ایجاد و گسترش تحریم‌ها علیه ایران می‌پردازد.

دوشنبه این هفته ساعت ۲۰، قسمت بیست و پنجم از مستند فناورانه هم روی آنتن می‌رود. این مجموعه مروری است بر پیشرفت‌های کشور در حوزه فناوری با محوریت شرکت‌های دانش بنیان که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. کارگردانی فناورانه را بهاره صفوی بر عهده داشته است.

اکسیر صنعت مستنچی دیگر از شبکه افق است که دوشنبه ساعت ۱۸:۳۰ پخش می‌شود.

روز سه‌شنبه ساعت ۱۸ قسمت پنجم از مجموعه مستند ۱۲ قسمتی مسجد نشان پخش خواهد شد؛ این فیلم روایتی از فعالیت‌های گوناگون فرهنگی، هنری و مذهبی در مساجد سراسر کشور است.

پدر بلوط نام مستند دیگری از شبکه افق است که سه شنبه ساعت ۱۸:۳۰ پخش می‌شود.

قسمت نخست مستند دومین ضربه به در ساعت ۲۰ روز سه شنبه روی آنتن شبکه افق می‌رود.

قسمت ششم مجموعه سلاح ایرانی هم برای پخش در ساعت ۱۸ روز چهارشنبه این هفته در نظر گرفته شده است؛ در این مستند، تاریخچه انواع سلاح‌های سبک و سنگین که توسط متخصصان داخلی کشورمان طراحی و ساخته شده و به تولید انبوه رسیده‌اند به نمایش درآمده است، سلاح‌هایی همچون موشک، قایق و انواع اسلحه‌های خودکار و نیمه خودکار که ایران را به صادرکننده جنگ‌افزار هم تبدیل کرده است.

بی واسطه عنوان مستند دیگری است که قسمت‌های سیزدهم و چهاردهم آن، پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۶ از شبکه افق پخش می‌شود؛ این مجموعه با اجرای محمد دلاوری و تهیه‌کنندگی سیدعلی صدری‌نیا در هر قسمت به سراغ یک موضوع چالشی و دغدغه‌مند می‌رود. دلاوری در این برنامه ماجراجویی‌های جدیدی را در بازگشت به آنتن تلویزیون تجربه کرده است.

قسمت ششم مستند فراز، پنج شنبه ساعت ۱۹ از شبکه افق پخش می‌شود. مستند فراز به بررسی بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه‌های مختلف می‌پردازد.

پنج شنبه ساعت ۲۰:۳۰، مستند آن سوی آشوب هم از این شبکه پخش خواهد شد. از دیگر مستند‌هایی که شبکه افق برای این هفته در نظر گرفته می‌توان به دردانه‌ها برای ساعت ۱۹ و رنج ترنج برای ساعت ۲۰:۳۰ جمعه اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار