امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیر خارجه کره جنوبی مطرح کرد؛

آغاز صفحه جدیدی از روابط دوجانبه پس از حل انتقال دارایی‌های ایران از بانک‌های کره جنوبی

وزیر امور خارجه گفت: با حل انتقال دارایی‌های ایران از بانک‌های کره جنوبی می‌توانیم در صفحه جدیدی از روابط دوجانبه گام برداریم.

در گفتگوی تلفنی پارک جین، وزیر امور خارجه جمهوری کره جنوبی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، طرفین در خصوص موضوعات مشترک و مهم دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس، آسیا را جزو اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم عنوان کرد و اظهار داشت: ما معتقدیم قرن حاضر متعلق به آسیاست. جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی دو بازیگر مهم در این قاره به شمار می‌روند و ما برای روابط دیرینه و دوستانه دو کشور احترام ویژه‌ای قائلیم.

 امیرعبداللهیان با اشاره به حل انتقال دارایی‌های ایران از بانک‌های کره جنوبی تاکید کرد: اکنون می‌توانیم در صفحه جدیدی از روابط دوجانبه گام برداریم و جمهوری اسلامی ایران از هر ابتکاری که به ارتقای مناسبات دو کشور کمک نماید استقبال می‌کند.

 وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به مواضع کره جنوبی در خصوص برخی از موضوعات بین المللی، نسبت به ارتقای همکاری‌های دو کشور در منطقه و در مجامع بین المللی اعلام آمادگی کرد.
 
پارک جین، وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز با ابراز خرسندی از توافق صورت گرفته در خصوص انتقال منابع مالی متعلق به مردم ایران از کره جنوبی، آن را نشانه‌ای از تعهد عملی دولت کره نسبت به دولت و ملت ایران و اهمیت تلاش هر دو طرف برای حل این موضوع دانست. 

پارک جین، تحولات اخیر در روابط دو کشور را مثبت و معنادار توصیف کرد و با بیان آمادگی کشورش برای تقویت مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به عضویت کره جنوبی در شورای امنیت سازمان ملل در دو سال پیش رو، نسبت به همکاری با جمهوری اسلامی ایران در راستای تحکیم صلح و ثبات در خاور میانه اعلام آمادگی کرد. 

در این تماس طرفین با بررسی مسائل و مخاطرات زیست محیطی، در خصوص مشارکت موثر در اجلاس بین‌المللی مبارزه با گرد و غبار که قرار است با همکاری سازمان ملل متحد در تهران برگزار شود، به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

دو طرف همچنین با اشاره به سابقه بیش از شش دهه‌ای روابط دیپلماتیک ایران و کره جنوبی، ورود به هفتمین دهه از روابط دیپلماتیک مشترک را پشتوانه‌ای مهم و ارزشمند در توسعه مناسبات فیمابین توصیف و بر لزوم حفظ و حراست از آن تاکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
کره باید تاوان پس بده.با دیپلماسی زیرکانه هم باید منافع کشور و مردم تامین بشه وهم تاوان نوکری به آمریکا را بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
مردم از ارتباط با کره راضی نیستن برای چی اینقدر خودسرانه کار میکنید که پول 12 میلیارد دلاری رو بعد 12 سال 6 میلیون جنس بنجل بهتون بدن ما به کره نیازی نداریم ارتباط باهاشون هم بدردمون نمیخوره اگه قراره با کره اینجور رابطه داشته باشیم ترجیحا ژاپن عالی تره هم جنسهاش با دوام تره و هم دزدی کمتر میکنن بهتره به جای کره رو ژاپن سرمایه گذاری کنیم کره امتحانشو پس داده بس کنید دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
صفحه جدیدی برای ارسال پول به لبنان و سوریه و عراق و یمن باز شد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۳۸ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
از۷میلیارددلاربدهی ،فقط۶میلیارد دادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
7 میلیارد کجا بوده باباجون 12 میلیارد بوده اخبار سال های 90 91 رو دنبال کن ببین چقدر بوده الان دارن ماله کشی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
دلار و یورو را در معاملات با کره رها کنید. با پول دو کشور معامله کنید و گردشگری را بسیار توسعه دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
با اجازه آمریکا اجازه برداشت پول ایران را داده حالا دوباره میخواند بهش نفت زبون بسته را صادرات کنند . کره جنوبی بدون اجازه آمریکا اب هم نمیخوره چه برسه به
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
قابل توجه حسن روحانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
کره ایا خیلی خوش بحالشونه نفت میگیرن پولشو ده سال بعد میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
کره دست اموز امریکا . حضرت رهبر خوب گوشتون را پیچاند تا پولهای ما را دیگر گرو نگه ندارید
Germany
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
یک حساب ارزی مشترک با چین و کره جنوبی و ایران باز بشه!
برای معامله های کلان!