۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کوهرنگ زیر کشت گل آفتابگردان

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کشت گل آفتابگردان در ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کوهرنگ، گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری هزار میلیاردی بخش خصوصی و مشارکت مردم در این شهرستان انجام شده است.

حسین برزگر با اشاره به کشت گل آفتابگردان در ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کوهرنگ، گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیاردی بخش خصوصی و مشارکت مردم و اشتغال بیش از ۹۰۰ نفر در این شهرستان انجام شده است. 

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این طرح در راستای بهینه‌سازی الگو‌های کشت محصولات زراعی ابلاغی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ هیأت دولت و برنامه سازمان تحقیقات آموزشی و ترویج کشاورزی در اراضی کشاورزی شهرستان کوهرنگ به واسطه کوتاه بودن فصل رشد اجرا شده است.

وی افزود: اهمیت کشت این محصول به واسطه مصرف بهینه آب که کم‌تر از سه هزار مترمکعب در هر هکتار می‌باشد و همچنین استفاده از ارقام اصلاح نژادی و برداشت بیش از چهار تن در هر هکتار است.


بیشتر بخوانید


برزگر با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود از این ۴۰۰ هکتار اراضی، هزار و ۶۰۰ تن محصول برداشت شود، اضافه کرد: در استان ۳۰ طرح نیمه‌تمام تامین و انتقال آب در اراضی شیب‌دار وجود دارد که بیشتر شامل محصولات زراعی است.

وی افزود: این طرح‌ها در ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان با اشتغال‌زایی ۱۰ هزار نفر انجام می‌شود که برای اجرا و اتمام این طرح‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در مزارع استان به هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است و دولت آمادگی کامل دارد تا سهم بلاعوض خود را به کشاورزان پرداخت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
سرمایه گذاری در کاشت و کاشت دانه های روغنی یک کاشت مطمین و خوب است و با خریدهای تضمینی دانه های روغنی این کشت در شهرستان کوهرنگ و کشورمان چندین برابر خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۶:۵۷ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
آبرسانی از سرچشمه ها و دریاچه سد کارون چهار به تمام شهرهای استان هم می‌باید اجرایی شود
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۶:۵۶ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
کوهرنگ سرچشمه رودهای ملی و بزرگ است که هزاران کیلومتر دورتر از خودش را نیز با رودهایش آباد کرده و آبادی بخشیده چه در غرب و چه در شرق و مرکز و چه در شمال، غفلت و دور از مرام و معرفت و اخلاق خواهد بود اگر مسولان شهرستان و نمایندگان و مسولان استان و کشور بفکر انتقال آب به دشتهای خوب شهرستان کوهرنگ و استان با وجود منبع آب بودن استان بام ایرانمان نباشند
از آبشار چلگرد تا دشت زرین کوهرنگ میبایست آبرسانی شود
آخرین اخبار