بلومبرگ: میلیاردرهای روسی نتوانستند تحریم‌ها علیه این کشور را معکوس کنند

یک نشریه آمریکایی در گزارشی اعلام کرد که میلیاردرهای روسیه در دور اول تلاش برای به چالش کشیدن تحریم‌ها شکست خورده‌اند.

نشریه آمریکایی بلومبرگ در گزارشی نوشت که «گنادی تیمچنکو» و «دیمیتری پومپیانسکی» دو بازرگان میلیاردر روسیه، در دور اول تلاش خود برای مقابله با تحریم‌های اتحادیه اروپا شکست خورده‌اند، این دو بازرگان به دلیل ارتباط نزدیک خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف تحریم قرار گرفتند.

دادگاه عمومی اتحادیه اروپا با رد کردن درخواست تجدیدنظر این میلیاردر‌ها و همچنین درخواست‌های همسران آن‌ها و پسر پومپیانسکی، اعلام کرد که این تصمیمات هنوز قابل تجدید نظر هستند.

وکلای تیمچنکو و همسرش بر اساس گزارش‌ها ادعا می‌کنند که تعیین بروکسل از این تاجر به‌عنوان دوست نزدیک پوتین فاقد هرگونه پایه و اساس است.

تیمچنکو، مالک شرکت سرمایه‌گذاری انرژی Volga Group، سال گذشته پس از آنکه هدف تحریم‌های ۲۷ کشور اتحادیه اروپا قرار گرفت، از مدیریت «نواتک» بزرگترین تولیدکننده خصوصی گاز طبیعی روسیه، استعفا داد.

در همین حال، پومپیانسکی تحریم‌ها علیه او، همسر و پسرش را به عنوان «خسارت جانبی» در تلاش‌های سیاست خارجی اتحادیه اروپا علیه پوتین توصیف کرده است.

پومپیانسکی نیز مالک و رئیس TMK، تولیدکننده جهانی لوله‌های فولادی روسیه برای صنعت نفت و گاز است و اتحادیه اروپا با این ادعا که کسب‌وکارش از همکاری با دولت روسیه سود می‌برد، تحریم‌هایی را علیه او وضع کرده است.

این در حالی است که دیوان دادگستری اتحادیه اروپا حکمی مهم برای لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه «الکساندر شولگین» یک تاجر روسی دیگر، صادر کرد.

الکساندر شولگین رئیس سابق «اوزون» شرکت تجارت الکترونیک روسیه، است که در آوریل ۲۰۲۲ به عنوان بخشی از تحریم‌ها علیه مسکو پس از آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین، در لیست سیاه قرار گرفت.

این اولین بار است که تحریم‌های اتحادیه اروپا با حکم دادگاه در رابطه با یک تاجر روسی لغو می‌شود. پیش از این چنین تصمیماتی فقط در مورد بستگان تحریم شده چنین افرادی اتخاذ می‌شد.

دادگاه عالی اتحادیه اروپا در بیانیه خود اعلام کرد: «اثر تصمیم ۲۰۲۳/۵۷۲ در رابطه با شولگین تا تاریخ انقضای درخواست تجدید نظر یا تا رد آن باقی می‌ماند. باقی درخواست‌های مربوطه رد شده است.»

سه روز پس از اعمال تحریم‌ها علیه شولگین، او از  سمت مدیر اجرایی شرکت اوزون کناره‌گیری کرد و از هیئت مدیره شرکت استعفا داد. او از آن زمان تاکنون تلاش کرده است که این مفهوم را که او یک «تاجر پیشرو» است، به چالش بکشد. همین اقدامات او در تصمیم دادگاه عالی اروپا برای لغو تحریم‌ها موثر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار