فعالیت بیش از ۲ هزار تعاونی در استان اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: از مجموع تعاونی‌های تشکیل یافته در این استان ۲ هزار و ۵۰ شرکت تعاونی در بخش تولید و ایجاد اشتغال فعال هستند.

بهروز رحیم زاده افزود: ۲ هزار و ۵۰ شرکت تعاونی در استان اردبیل در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، خدمات، صنعت، مسکن، تولید فرش و بخش‌های تولیدی و توزیعی فعال است که از این تعداد ۶۷۰ تعاونی مربوط به بخش کشاورزی هستند.

او یادآورشد: شرکت‌های تعاونی فعالی در حوزه‌های صنعت و خدمات در استان وجود دارد که به لحاظ دارا بودن کیفیت بالا، محصولات و خدمات خود را به خارج از کشور از جمله کشور‌های اروپایی صادر می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در خصوص نحوه نظارت بر فعالیت تعاونی‌‎های فعال استان گفت: علاوه بر نظارت میدانی، تمامی تعاونی‌های فعال استان هر روز عملکرد خود را در سامانه جامع هوشمند تعاون ثبت می‌کنند.

رحیم زاده اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ هزار نفر در تعاونی‌های استان اردبیل عضویت دارند و ۱۷ هزار نفر در این شرکت‌ها مشغول به کار، تولید و فعالیت اقتصادی هستند.

او با اشاره به تجلیل از ۱۷ تعاونی برتر و برگزیده استان در قالب هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر در سه بخش تولیدی، صنعتی و خدماتی به مناسبت هفته تعاون گفت:۱۲ شرکت تعاونی با گرایش‌های کشاورزی، تامین نیاز مصرف کنندگان، خدمات، صنعت، تامین نیاز صنفی، زنان، اعتبار، مسکن، تولیدی توزیعی، فرش دستباف، دهیاری و اتحادیه به عنوان تعاونی‌های برتر استانی تجلیل شدند.

رحیم زاده اضافه کرد: سه شرکت تعاونی با گرایش‌های صنعتی و کشاورزی شایسته تقدیر استانی شناخته شدند و ۲ شرکت تعاونی با گرایش‌های تامین نیاز مصرف کنندگان و کشاورزی معرفی شده به وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی به عنوان تعاونی‌های برتر ملی معرفی و تجلیل شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همچنین گفت: برای حضور در هیجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان، از۲ هزار و ۵۰ تعاونی فعال ۱۵۰ تعاونی حائز بودند که از این تعداد ۱۷ شرکت به عنوان تعاونی‌های برگزیده استان انتخاب و معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.