اولتیماتوم زلنسکی برای قرارداد غلات اوکراین

رئیس‌جمهور اوکراین به اتحادیه اروپا نسبت به تعهد نداشتن به قرارداد غلات هشدار داد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، به اتحادیه اروپا هشدار داد که اگر این اتحادیه تصمیم بگیرد ممنوعیت غلات اوکراینی را پس از ۱۵ سپتامبر تمدید کند، کی‌یف به دادگاه داوری بین‌المللی مراجعه خواهد کرد.

محدودیت‌های تحویل گندم، ذرت، کلزا و تخمه آفتابگردان اوکراینی به «لهستان، مجارستان، رومانی، بلغارستان و اسلواکی» که در ماه مه اعمال شده بود، قرار است هفته آینده منقضی شود. اما پنج عضو اتحادیه اروپا در حال حاضر برای تمدید این ممنوعیت حداقل تا پایان سال به دلیل نیاز به حمایت از صنایع کشاورزی خود تلاش می‌کنند.

زلنسکی اکنون در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرد، گفت: «اوکراین به شدت مخالف هرگونه محدودیت بیشتر در صادرات غلات است. ما شاهد هستیم که غلات ما به منبع درآمد خوبی برای کشور‌های مختلف اروپایی تبدیل شده است که محصولات کشاورزی ما را فرآوری کرده و از طریق لجستیک درآمد کسب می‌کنند.»

زلنسکی سپس مستقیم کمیسیون اروپا را خطاب قرار داد و گفت: «ما چگونه می‌توانیم نقض وعده‌هایی که به ما داده شده، نقض توافقنامه انجمن، نقض شرایط بازار آزاد را بپذیریم. در طول درگیری با روسیه، اوکراین برای زندگی و ارزش‌های مشترک اروپایی‌مان در زمین، دریا، هوا و فضای سایبری می‌جنگد.»، اما اگر باید برای اوکراین و پایه‌های اروپای مشترکمان در دادگاه بجنگیم، مبارزه خواهیم کرد. ما نمی‌خواهیم، ​​اما در دادگاهم مبارزه خواهیم کرد. اگر لازم باشد روی سکو‌های سازمان‌های بین‌المللی بجنگیم، آنجا هم می‌جنگیم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار