افزایش آمار کرونا در یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از افزایش ابتلا به کرونا و بستری بیماران در روز‌های گذشته خبر داد.

محسن میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در مرداد ۲۵ مورد قطعی ابتلا به کرونا داشتیم که یک مورد سرپایی بود و بقیه بستری شدند و از ابتدای شهریور تاکنون نیز ۴۰ مبتلای قطعی داشتیم که یک نفر سرپایی و بقیه بستری شدند که نشان دهنده افزایش ابتلا است.

او افزود: این افزایش ابتلا این پیام را می‌دهد که افراد سالمند و دارای بیماری زنجیره‌ای باید مراقبت بیشتری داشته باشند چرا که احتمال بستری آنان فراوان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: کاهش موارد سرپایی نیز به دلیل ایمنی بالای ناشی از واکسیناسیون و همچنین ابتلای شهروندان در سال‌های گذشته صورت می‌گیرد که یا دیگر مبتلا نشده یا به کرونای خفیفی نظیر سرماخوردگی مبتلا می‌شوند.

میرزایی با اشاره به اینکه کرونا از وضعیت همه گیری خارج شده و به یک بیماری بومی تبدیل یافته است، تصریح کرد: همانند سال‌های گذشته که در ابتدای پاییز از سالمندان و بیماران زمینه‌ای می‌خواستیم واکسن آنفولانزا تزریق کنند، از این گروه می‌خواهیم در صورتی که یکسال از آخرین تزریق واکسن کرونا گذشته باشد، این دوز یادآور را تزریق کنند.

او اظهار داشت: از شهروندان می‌خواهیم به شست و شوی مکرر دست پرداخته و در صورت علائم دار بودن به پزشک مراجعه کنند، از حضور در اماکن عمومی خودداری ورزند و از ماسک استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.