بایدن در سالگرد حملات یازده سپتامبر خواستار اتحاد ملی آمریکایی‌ها شد

رئیس جمهور آمریکا در بیست و دومین سالگرد حملات یازده سپتامبر از آمریکایی‌ها خواست که به رغم اختلاف‌های شدید سیاسی، متحد شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جو بایدن که دوشنبه به وقت محلی پس از بازگشت از سفر ویتنام در یک پایگاه نظامی در شهر انکریج ایالت آلاسکا سخنرانی می‌کرد، گفت: بیایید با تجدید ایمان خود به یکدیگر، یازده سپتامبر را گرامی بداریم.

وی تاکید کرد: ما هرگز نباید احساس وحدت ملی را از دست بدهیم. امید که این مساله آرمان مشترک دوران ما باشد. تروریسم از جمله خشونت ایدئولوژیک و سیاسی در نقطه مقابل همه ماست که بعنوان یک ملت در کنار هم ایستاده‌ایم.

رئیس جمهور آمریکا گفت که وی سال گذشته شخصا دستور داد که ایمن الظواهری جانشین اسامه بن لادن رهبر پیشین القاعده که عامل حملات یازده سپتامبر است، به «دروازه‌های جهنم» فرستاده شود.

وی اظهار کرد: تروریست‌ها فکر می‌کردند که می‌توانند ما را به زانو درآورده و اراده و عزم ما در هم بشکنند، اما اشتباه می‌کردند.

مراسم یادبود حملات یازده سپتامبر در نیویورک، واشنگتن و پنسیلوانیا برگزار و زنگ‌ها به صدا درآمد و اسامی حدود سه هزار از کشته این حملات خوانده شد.

سخنرانی بایدن در حالی انجام شد که با توجه به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و بازگشت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق به کارزار انتخاباتی جامعه ایالات متحده بیش از پیش دوقطبی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار