استاندار البرز:

کم کاری برخی بانک‌ها در حمایت از جوانی جمعیت پذیرفتنی نیست

استاندار البرز با اشاره به اهمیت موضوع ازدواج و جوانی جمعیت گفت: کم کاری برخی بانکهای عامل در این مقوله پذیرفتنی نیست و با آن ها برخورد قانونی صورت می گیرد.

مجتبی عبداللهی در نشست قرارگاه حمایت از جوانی جمعیت البرز با اشاره به ضرورت مقابله با سقط غیرقانونی جنین از متولیان امر به ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان خواست که در این زمینه با تشکیل کارگروه ویژه، برنامه و راهکار تخصصی ارایه دهد.

وی گفت: دستگاه های اجرایی استان باید با هدف ایجاد آرامش خاطر برای مادران شاغل نسبت به راه اندازی مهدهای کودک اقدام کنند.

استاندار البرز افزود: در این زمینه همکاری شهرداری ها با دستگاه های اجرایی در زمینه تامین مکان برای ایجاد مهدهای کودک ضروری است. 

تبیین و ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته کارگروه مقابله با سقط غیر قانونی جنین توسط دانشگاه علوم پزشکی استان، ارایه مطالب مرتبط با قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری و ارائه گزارش اقدامات صورت پذیرفته برای کارکنان در حیطه حمایت از خانواده توسط مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی از جمله موضوعاتی بود که در این نشست ارائه شد.

همچنین روند اقدام در جهت تحقق و انعکاس شعار فرزند بیشتر، زندگی شادتر مورد بررسی قرار گرفت و گزارش تعامل با اتحادیه مشاوران املاک استان جهت راه اندازی پویشی برای خانه دار شدن افراد کم بضاعت جامعه و افراد دارای چند فرزند از جمله مصوبات جلسه قبل بود که مطرح شد.

در پایان نیز گزارشی از روند فعالیت و همکاری بانک در راستای ارائه تسهیلات حمایت از جوانی جمعیت توسط دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری ارایه شد و در ادامه نیز آموزش و پرورش استان برنامه های خود را در حوزه آموزش به دانش آموزان و خانواده های آنها تشریح کرد.

تشکیل کارگروه مقابله با سقط غیرقانونی جنین توسط دانشگاه علوم پزشکی استان و ارایه بسته های حمایتی و تشویقی دستگاه های استان در جهت حمایت از فرزندآوری از جمله مصوبات این نشست بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.