برگزاری طرح حامیم با حضور ۳۵۰ دانشجوی سیستان و بلوچستان در قم

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: دومین طرح توانمندسازی حلقه‌های میانی (حامیم)، با شرکت ۳۵۰ نفر از دانشجویان فعال در قم برگزار می‌شود.

 حجت الاسلام و المسلمین عبدالواحد بامری گفت: یکی از عناوین و مباحثی که مقام معظم رهبری در بیانه گام دوم در مورد آن تاکید دارند، مسئله عظمت نقش نیروی جوان متعهد است، این جوانان متعهد و انقلابی هستند که جامعه را در مسیر تمدن نوین اسلامی و شکوفایی عرصه‌های حکمرانی کمک و در معرفی ظرفیت‌های ملی نقش آفرینی مثبت دارند و در همین راستا یکی از ایده‌های مهم مقام معظم رهبری گفتمان حلقه‌های میانی است، در این رویداد فرهنگی که تحت عنوان طرح «حامیم» مخفف «حلقه‌های میانی» برگزاری می‌شود، دانشجویان فعال و کنشگر در زمینه‌های علمی، فرهنگی و مهارتی توانمند می‌شوند.

این مقام مسئول اهداف این طرح را امیدآفرینی و تقویت نشاط و روحیه فعالیت‌های جمعی، تقویت ارتباط مؤثر دفاتر نهاد با دانشجویان فعال تشکل‌ها و هیئت‌ها و مجموعه‌های فرهنگی و همچنین توانمندسازی حلقه‌های میانی دانشجویی، انگیزه بخشی، ایجاد انسجام در فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و تقویت کنشگری دانشجویان تشکل‌ها در فضای دانشگاه عنوان کرد. وی گستره مخاطبین طرح حامیم را دانشجویان مؤمن انقلابی کنشگر (فعالان) فرهنگی، مذهبی و سیاسی که شامل اعضای فعال تشکل‌ها، هیئت‌های دانشجویی، اعضای انقلابی انجمن‌ها و گروه‌های جهادی، دانشجویان فعال در محیط خوابگاهی و کلاس‌های معارف و کانون‌های دانشجویی بیان کرد.

بامری با بیان اینکه توجه ویژه به حضور حداکثری کنشگران اصلی دانشگاه‌ها در این طرح شده است، افزود: برای شرکت در طرح توانمندسازی حلقه‌های میانی اولویت با دانشجویان ترم دو تا پنج مقطع کارشناسی است.

وی ادامه داد: این طرح، در سه مرحله دانشگاهی (مرحله وفاق و همدلی)، استانی و کشوری برگزار می‌شود و اولویت با دانشجویان شرکت کننده در مرحله نخست طرح است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان در مورد سهمیه‌های دانشگاه‌های این استان برای شرکت در این طرح تصریح کرد: سهمیه دانشجویان وزارت علوم و بهداشت ۵۵ درصد، دانشگاه فرهنگیان ۲۰ درصد، دانشگاه آزاد ۱۵ درصد، دانشگاه‌های پیام نور، علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای و غیرانتفاعی ۱۰ درصد است.

وی اظهار کرد: محتوای طرح در بردارنده سه بخش هست، بخش اول آموزش بوده؛ آموزش رسمی (دروس معرفتی) که در دو نوبت صبح و عصر ارائه می‌شود و کتاب‌های آموزشی طرح شامل طرح کلی اندیشه مقام معظم رهبری، بخش‌های ایمان، توحید، نبوت و ولایت، بیانیه گام دوم، تاریخ معاصر، سیره حکمرانی امیرالمومنین (ع)، همرزمان حسن (ع)، نشست‌ها یا کرسی‌های آزاداندیشی تحت عنوان جریان شناسی فکری دانشگاه، جهاد تبیین، دشمن شناسی و تحلیلی تحولات منطقه و جهان، معادل سازی دروس معارف، تفسیر موضوعی قرآن کریم، انقلاب اسلامی، اخلاق اسلامی و تاریخ تحلیلی صدر اسلام می‌باشد.

وی ادامه داد: بخش دوم طرح مهارت آموزی است مانند آموزش‌های رسانه‌ای از قبیل ساخت کلیپ و پادکست و بخش سوم بخش‌های فوق برنامه‌های فرهنگی و تهذیبی از جمله دعوت از مسئولان ارشد کشور و جلسات پرسش و پاسخ، دیدار با مراجع تقلید، مراسم غبارروبی حرم مطهر حضرت معصومه (ع)، مسابقات ورزشی و شبی با شهدا است.

بامری در خاتمه گفت: این طرح، با شرکت ۳۵۰ نفر از دانشجویان فعال تشکل‌های فرهنگی مراکز دانشگاهی استان ۲۶ شهریور تا ۳ مهرماه امسال در قم برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار