مجارستان: درمورد غلات اوکراین فریب خوردیم

نخست‌وزیر مجارستان هشدار داد اگر اروپا ممنوعیت ورود غلات اوکراین به ۵ کشور اروپای مرکزی را تمدید نکند مجارستان به طور یک‌جانبه آن را تمدید خواهد کرد.

«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان درباره ترانزیت غلات اوکراین از طریق ۵ کشور اروپای شرقی، گفت: ما درمورد غلات اوکراین فریب خوردیم و کودکان فقیر آفریقایی حتی یک ذره از نان تولید شده از این غلات را نمی‌خورند.

اوربان هشدار داد: بروکسل هیچ قصدی برای تمدید ممنوعیت ورود غلات اوکراین به ۵ کشور اروپای مرکزی ندارد. اگر تا نیمه امشب نتوانند این ممنوعیت را ادامه دهند، ما با همراهی چند کشور دیگر ازجمله رومانی، لهستان و اسلواکی بنا بر منافع ملی خود این ممنوعیت را تمدید خواهیم کرد.

نخست‌وزیر مجارستان تأکید کرد: رهبری اتحادیه اروپا هیچ علاقه‌ای به ایستادن در کنار کشور‌های اروپایی ندارد و ترجیح می‌دهد که بر اساس منافع آمریکا حرکت کند. این مسئله بُعد جدیدی در بحث‌ها برسر اوکراین ایجاد می‌کند؛ یعنی چه کسی این جنگ را می‌برد و چه کسی می‌بازد. بدون شک، آمریکا برنده می‌شود و اروپا شکست می‌خورد. غلات اوکراین در واقع از منطقه‌ای می‌آید که مدت‌هاست در دستان آمریکا قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۱ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
احسنت به شرفت که هم شیطان بزرگ را معرفی کردی وهم مزدوران
اروپایی را رسوا کردی.
آخرین اخبار