کرملین: ادعای بلینکن درباره عدم آمادگی مسکو برای مذاکرات صلح صحیح نیست

سخنگوی کرملین ادعای وزیر خارجه آمریکا در خصوص اینکه رئیس جمهور روسیه آماده مذاکره با اوکراین نیست را رد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: ادعا‌های آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای مذاکره درباره اوکراین آماده نیست، با واقعیت مطابقت ندارد. 

به گزارش خبرگزاری تاس، سخنگوی کرملین افزود: روسیه در مارس ۲۰۲۲ برای ارائه یک طرح صلح تلاش کرد و این طرف روسی نبود که صندلی خود را در آن زمان بر سر میز مذاکره ترک کرد.

پسکوف ادامه داد: برای هرگونه مذاکره صلح باید «واقعیت‌های جدید» را در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: نمی‌توانیم سرزمین‌های [الحاقی جدید] را کنار بگذاریم. نمی‌توانیم فرآیند‌هایی را که در مناطق جدید روسیه اتفاق افتاده کنار بگذاریم و نمی‌توانیم اراده جمعیت این مناطق جدید را نادیده بگیریم.

بلینکن هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود کی‌یف برای مذاکره با مسکو آماده است و به طور ضمنی اشاره کرد که روسیه دیپلماسی معنادار را رد می‌کند.

با این حال «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین منع قانونی را برای همه مذاکرات با روسیه وضع کرده است. تحت عنوان فرمول صلح زلنسکی، خواسته‌های کی‌یف شامل کنترل کامل مناطق مورد ادعای خود، غرامت از روسیه و دادگاه جنایی برای دولت روسیه است.

رئیس جمهور روسیه در خصوص اظهارات بلینکن گفته است: واشنگتن معمولاً یا نمی‌تواند یا نمی‌خواهد با طرف مقابل مذاکره کند و در عوض از تحریم‌های اقتصادی، محدودیت‌های مالی، تهدید‌ها و زور برای رسیدن به آنچه می‌خواهد استفاده می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار