جشن مهر سینمای ایران، جشنی برای همدلی و رونق سینما در مقیاس ملی

همزمان با آغاز جشن ملی مهر سینمای ایران، قادر آشنا طی پیامی به جامعه هنری و سینمایی کشور این جشن را همایشی فراگیر برای همدلی عنوان کرد.

همزمان با آغاز جشن ملی مهر سینمای ایران، قادر آشنا دبیر این رویداد طی پیامی به جامعه هنری و سینمایی کشور این جشن را همایشی فراگیر برای همدلی و هم‌افزایی، احترام به گنجینه‌ی پیشکسوتان و رویش و رونق سینما در مقیاس ملی عنوان کرد.

جشن همدلی و هم‌افزایی و رویش و رونق سینما در مقیاس ملی
به گزارش روابط عمومی جشن مهر سینمای ایران؛ متن پیام دبیر جشن مهر سینمای ایران به این شرح است: پدیده‌های مطلوب هنری، پرستار بی‌دریغ انسان و آموزگار مسلم اجتماع‌اند که با زمان‌آگاهی و مسئولیت‌پذیری، معنویت و معرفت را ترویج می‌دهند. سینما که برساخته‌ی خلاق همه‌ی هنر‌های آدمیزادی‌ست، سیادت خود را از توجه به تربیت فردی و جمعی و خصلت آیینه‌گونی به دست آورده است. تبدیل سفارش‌های اجتماعی به دستکار‌های هنری، اعجاز سینماست. ابتکاری که هوشمندانه، انسان را به اخلاق و اصلاح دعوت می‌کند و موجد گفتمان موثری‌ست که سعادت و رستگاری انسان و پیرایش جامعه را جویاست.

جشن مهر سینمای ایران، چشم‌انداز چنین اندیشه‌ای‌ست. همایشی که با تاکید بر همدلی و هم‌افزایی، احترام به گنجینه‌ی پیشکسوتان، رویش و رونق سینما را آرزومند است. 

در این اتفاق، با تمرکز بر روز ملی سینما به عنوان وفاق ملی اصحاب اندیشمند سینما، خواهیم کوشید استعداد‌ها و ابتکارات هنرمندان استان‌ها را بیش از پیش دریابیم و به تحقق عدالت فرهنگی و توسعه‌ی هنر اسلامی، قدمی به صدق برداریم.

در این مسیر، مشفقانه، اهتمام مسئولان ملی و استانی را چشم انتظاریم و ایمان داریم که دشواری‌های پیش رو را مومنانه پشت سر خواهیم گذارد و در مقصد موفقیت، به غرور و افتخار، سربلندی هنر تمدن ایران اسلامی را جشن خواهیم گرفت.

گفتنی است «جشن ملی مهر سینمای ایران» به دبیری قادر آشنا و زیر نظر معاونت مطالعات و فناوری سینمایی از ۲۹ شهریورماه تا ۱۰ مهرماه در استان‌ها و ۱۳ مهر ماه در تهران برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار