استاندار کرمان خبر داد؛

اختصاص یک میلیارد دلار برای توسعه صادرات کشاورزی

فداکار گفت: یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی در بانک‌های عامل در اختیار بخش خصوصی قرار داده می‌شود که در بحث تعهدات ارزی صادرکنندگان کشاورزی استفاده کنند.

هفتمین جشن ملی پسته رفسنجان پنجشنبه شب ۳۰ شهریور ماه با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، استاندار کرمان، شهردار یزد، امام جمعه و فرماندار رفسنجان و عموم مردم در خانه حاج آقا علی رفسنجان برگزار شد. 

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این جشن ضمن تبریک ماه ربیع الاول و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: ما هرچه داریم از دفاع مقدس است و ان شاالله که بتوانیم پاسدار خون شهدا باشیم. 

او با اشاره به شهرت جهانی پسته و اینکه این محصول بعد از نفت، طلا و فرش، مهم‌ترین کالای ارزآور کشور است، افزود: هنوز هم پسته در زندگی مردم نقش تعیین کننده‌ای دارد و در چند سال اخیر که سرمازدگی اتفاق افتاد، گرفتاری مردم کاملا محسوس بود. 

استاندار کرمان به نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور مدیران اقتصادی کشور و بخش خصوصی با محوریت پسته اشاره و اضافه کرد: برای رونق محصول پسته، کارت‌های مسدود شده تجار به دلیل تعهد ارزی به مدت ۶ ماه آزاد می‌شود و از طرف دیگر ۶ هزار میلیارد تومان برای کمک به کشاورزان در اختیار بانک‌های عامل قرار می‌گیرد. 

 بیشتر بخوانید: 



او گفت: همچنین مبلغ یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی در بانک‌های عامل در اختیار بخش خصوصی قرار داده می‌شود که کشاورزان در بحث تعهدات ارزی خود استفاده کنند. 

فداکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح نهصت ملی مسکن، افزود: در همه شهر‌های استان به غیر از کرمان و سیرجان، زمین یک نفره و خود مالکی واگذار می‌شود و در رفسنجان هم آماده‌سازی باید انجام و در ادامه قطعه‌بندی و زمین‌ها واگذار شود، همچنین  بدین منظور می‌توان از ظرفیت‌های قانونی مسکن ملی هم استفاده کرد.

برچسب ها: رئیس جمهور ، جشن ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار