فرماندار رفسنجان:

با اختصاص سوخت، ۴۰ درصد محصول پسته رفسنجان از سرما حفظ شد

رضایی گفت: امسال در فصل بهار که سرمای شدید غالب بود با اختصاص سهمیه سوخت گازوئیل، ۴۰ درصد محصول پسته در رفسنجان حفظ شد.

حسین رضایی در آیین  هفتمین جشن ملی پسته رفسنجان که پنجشنبه شب ۳۰ شهریور با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهور، استاندار کرمان، شهردار یزد، امام جمعه و فرماندار رفسنجان و عموم مردم در خانه حاج آقا علی رفسنجان برگزار شد، گفت: از ۲ سال قبل با بروز سرمازدگی، گرما و نیز سیل، محصول پسته کشاورزان از بین رفت؛ اما امسال خوشبختانه در فصل بهار که سرمای شدید غالب بود با اختصاص سهمیه سوخت گازوئیل، ۴۰ درصد محصول پسته در رفسنجان حفظ شد.

 او با اشاره به اینکه تمام کشور‌های شمال کشور از جمله: ارمنستان، تاجیکستان، گرجستان و ... به پسته کاری روی آوردند و در داخل کشورمان هم ۲۸ استان پسته کاری انجام می‌شو،   افزود: ایران ۸۰ سال است که بازار پسته جهانی را در دست دارد و ۱۰۰ سال قدمت پسته کاری را دارد؛ بنابراین باید مراقبت کرد تا محصول را بتوانیم صادر کنیم.

 بیشتر بخوانید: 



فرماندار رفسنجان ادامه داد: ماده ۲۷ و ۲۸ قانون تعادل سازی آب، باغداران را آزار می‌دهد؛ یعنی اگر زمین جایی خراب باشد طبق این قانون نمی‌توان سهمیه آب این زمین را در جایی دیگر صرف کرد و تولید را به ۲یا ۳ برابر افزایش داد.

او بیان کرد: تغییرات اقلیمی، گرمای هوا و شوری آب از معضلاتی است که برای پسته پیشامد‌های بدی دارد؛ اما کشاورزان در این شرایط محصول استراتژیک و ارزآور را تولید و روانه بازار می‌کنند و این جای قدردانی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
باغ های پسته شما حتما از بین میرود،چون اب دوتا استان بردید براشون،ونابودی دوتا استان،درصدد،حفظ وکسترش باغ پسته هاتون هستید،
آخرین اخبار