مطالعات پدافند غیرعامل در طرح‌های زیرساختی سیستان و بلوچستان ضروری است

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: انجام مطالعات پدافند غیرعامل در طرح‌های کالبدی و شهرسازی در این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 عطاء اله اکبری  در نخستین جلسه کارگروه کالبدی و زیربنایی شورای پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید شهرها را به شهرهای ایمن و قابل دفاع برای مردم تبدیل کنیم، اظهار کرد: ارائه پیوست پدافندی در طرح های جامع و تفصیلی شهرها ضروری است.

وی افزود: هر طرح عمرانی که شهرهای سیستان و بلوچستان اجرا شود علاوه بر داشتن طرح مطالعاتی جامع باید تمامی ابعاد و زوایای آن نیز بررسی شود تا مشکلی در آینده به وجود نیاید.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: بازدارندگی مهمترین ثمره پدافند غیرعامل است بطوریکه اهمیت دادن به این بخش آسایش و آرامش را برای شهروندان به ارمغان می آورد.

وی با بیان اینکه هر طرحی که در شهرها ساخته می‌شود باید اصول پدافند غیرعامل به بهترین شکل در آن اجرا شود، افزود: با توجه به افزایش جمعیت در استان و به دنبال آن توسعه زیرساخت‌ها حساس، حیاتی و مهم در شهرها، تامین امنیت شهرها و تقویت تاب‌آوری و پایداری زیرساخت‌های شهری برای تداوم خدمت‌رسانی به شهروندان در جهت ارتقای کیفیت زیستی شهرنشینی به ویژه در مواقع بحران اهمیتی دوچندان یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.