کرمان در سوگ امام یازدهم شیعیان

همزمان با سالروز شهادت جانسوز حضرت امام حسن عسکری (ع)، استان کرمان غرق در سوگ و ماتم شد.

مردم مومن و ولایتمدار دیار کریمان با پوشیدن لباس عزا و نصب پرچم و بیرق سیاه بر سر در اماکن مذهبی، منازل و معابر عشق و علاقه خود را به اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) نشان دادند. 

در جای جای استان پهناور کرمان، مردم با حضور در مساجد و حسینیه‌ها در غم فراق امام حسن عسکری (ع)، پدر منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) اشک ماتم ریختند و شماری دیگر نیز با پخش نذورات ارادت خود را به ائمه اطهار (علیهم السلام) نشان دادند.

علاوه بر شهر‌های استان کرمان در روستا‌ها نیز از صبح امروز با پخش نوحه و مداحی مردم به عزاداری برای امام حسن عسکری (ع) پرداختند و با برپایی آیین‌های عزاداری این روز بزرگ را در مکتب شیعه در سوگ نشستند.

هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری قمری روز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) است، آن حضرت پس از ۶ سال امامت، در حالی که در محاصره کامل نیرو‌های بنی عباس بودند و، چون به دستور خلیفه عباسی مجبور به سکونت در سامرا و در محله‌ای نظامی شد او را عسگری گفتند.

امام حسن عسکری (ع) در ۲۸ سالگی به دست معتمد عباسی به شهادت رسیدند، مضجع شریف آن حضرت در شهر سامرای عراق و کنار مضجع پدر بزرگوارشان، امام علی النقی (ع) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار