ساخت و بومی سازی بیش از ۳ هزار قطعه در نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از صرفه جویی ارزی با ساخت و بومی سازی قطعات نیروگاهی خبر داد.

داریوش محمودی مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به خودکفایی ۹۰ درصدی در ساخت قطعات و تجهیزات نیروگاهی، گفت: در نیمه نخست امسال بیش از سه‌هزار و ۱۰۰ قطعه مهم کوچک و بزرگ نیروگاهی ساخته و بومی‌سازی شد که علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، گام بسیار مهمی در عرصه افزایش دانش این بخش مهم از صنعت برق کشور برداشته شد. 

او گفت: در این مدت قطعات یدکی همچون انواع یاتاقان‌ها، کمپرسورها، سوپاپ‌ها، خنک‌کننده‌ها و صد‌ها قطعه تخصصی دیگر توسط جوانان کشورمان ساخته شده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: ترمیم و بازسازی نازل‌باکس توربین واحد چهار بخار، واشر‌های مورد نیاز توربین، شافت پمپ سانتریفیوژ، لنس سوت‌بلوئر لانگستروم، دوربین‌های کوره و سیستم کنترل سطح هیتر‌های فشارقوی، اسپری پلیت چپ گرد مشعل گازوئیل، نازل‌های مشعل، واشر اسپیرال (B.C.PUMP) نیز توسط متخصصان داخلی نیروگاه بومی‌سازی شده است.

محمودی گفت: نیروگاه بندرعباس با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت هزار و ۳۲۰ مگاوات‌ساعت بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور است که علاوه بر تولید پایدار انرژی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخشی وسیع از قطعات مورد نیاز را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود طراحی و مورد ساخت و بازسازی قرار می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.