برگزاری مراسم بزرگداشت عملیات ثامن‌الائمه در کرمان

مراسم بزرگداشت عملیات ثامن‌الائمه، ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح روز چهارشنبه ۵ مهرماه در مقابل حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار خواهد شد.

نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان صبح امروز ۳ مهر ماه در محل دفتر معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان و با حضور مدیران اداره کل آموزش و پرورش، روسای دانشگاه‌ها و بسیج دانشجویی و جمعی از مسئولان و فرماند‌های نظامی برگزار شد.  

علی بیگ‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان در این نشست ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس گفت: مراسم بزرگداشت عملیات ثامن‌الائمه، ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح  روز چهارشنبه ۵ مهرماه در مقابل حسینیه ثارالله برگزار خواهد شد.

 او با اشاره به اینکه یادآوری رشادت‌های رزمندگان و بازگو کردن خاطرات دوران دفاع مقدس برای نسل جوان و دانش‌آموزان از ضروریات است، افزود: هفته دفاع مقدس، ناگفته‌هایی دارد که هنوز برای جوانان و دانش‌آموزان بازگو نشده و ناشناخته مانده است؛ بنابراین بزرگداشت این مراسم که با شعار جوانان نقش‌آفرین گام دوم انقلاب برگزار می‌شود، پیوندی بین نسل جدید و نسل قدیم ایجاد می‌کند 

معاون استاندار کرمان افزود: ۸ سال دفاع مقدس شاهد فراز و نشیب‌های فراوان بوده و مراحل مختلفی را طی کرده است که یکی از فراز‌های مهم این دفاع، موفقیت قوای اسلام در شکست حصر آبادان پس از حدود یک سال مقاومت سخت و طاقت‌فرسا بود و شکست حصر آبادان که در عملیات ثامن‌الائمه تحقق یافت، آغازی بر پیروزی‌های بزرگ سپاه اسلام محسوب می‌شود.  

او بیان داشت: دشمن از لحاظ نیروی انسانی و حتی تجهیزات خیلی جلوتر از ایران بود؛ اما آن چیزی که در دوران دفاع مقدس باعث عقب‌نشینی دشمنان ما شد، تغییر فرهنگ جنگ کلاسیک به فرهنگ جنگ عاشورایی بود و رفتن به سمت پایبندی و حفظ ارزش‌های دینی و معنوی رزمندگان، باعث پیروزی و عقب‌نشینی دشمن شد و خرمشهر را فرهنگ عاشورایی آزاد کرد.  

بیگ زاده ایثار و شهادت رزمندگان را شهادت عاشورایی و در رکاب امام حسین (ع) دانست و بیان داشت: نیرو‌ها با دید و اعتقادی که به عاشورا و پیام امام حسین (ع) داشتند، جلو رفتند و جنگیدند و اجازه ندادند که یک وجب از خاک کشور به دست دشمن برسد و امنیت الان را مدیون تلاش و رشادت‌های ایثارگران و آزادگان هستیم.  

او  با بیان اینکه سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف باید برنامه‌های خود را ارائه دهند و آمادگی‌های لازم را برای هفته دفاع مقدس کسب کنند، تاکید کرد: شهدای بزرگی جان خود را برای حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی از دست دادند؛ بنابراین این ایام در واقع می‌تواند ادامه راه شهدا را برای جوانان بازگو کند و آگاهی‌بخش گام دوم انقلاب که مورد تبیین و تایید رهبر انقلاب قرار گرفته به جوانان باشد؛ بنابراین ما مسئول هستیم تا در استمرار این راه گام‌های اساسی برداریم و شرکت در این مراسم باعث نامیدی دشمنان خواهد بود.

او گفت: کارگروه‌های اجرایی این ستاد با ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی نسبت به برگزاری کیفی برنامه‌ها با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه و نیرو‌های نظامی، انتظامی، آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی و روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی و پایگاه‌های بسیج، پایگاه‌های فرهنگی، ورزشی در سالروز شکست حصر آبادان تلاش کنند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار