همایش ملی مهدویت محور وحدت در مذاهب اسلام در زاهدان برگزار می‌شود

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود سیستان و بلوچستان گفت: همایش ملی مهدویت محور وحدت در مذاهب اسلامی ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه امسال در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

 موسی شهرکی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: همایش ملی مهدویت محور وحدت در مذاهب اسلامی ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه امسال در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود سیستان و بلوچستان افزود: مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش تا تاریخ اول آذر ماه سالجاری است.

وی بیان کرد: مهدویت در منابع تفسیری و حدیثی اهل سنت و شیعه، بررسی دیدگاه‌های علمای معاصر اهل سنت در موضوع مهدویت و آخرالزمان، معرفی و تحلیل مدعیان مهدویت در میان اهل سنت و شیعه، علائم و نشانه‌های آخرالزمانی از دیدگاه آیات و روایات اهل سنت و شیعه، بررسی نقش اعتقاد به ظهور منجی در آخرالزمان و تاثیر آن بر انسجام امت اسلامی و وحدت مسلمانان از جمله محور‌های مهم این همایش ملی است.

شهرکی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبت فرا رسیدن نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت، ولی عصر (عج) در استان بلوچستان اظهار کرد: برگزاری کرسی تلاوت قرآن با حضور قاریان بین‌المللی کشوری و استانی، برگزاری جشن خانواده منتظر، برگزاری نشست‌های بصیرتی مهر مهدوی، برگزاری مسابقه ملی نقش خاتم، ویزیت رایگان، عیادت از بیماران، تولید و مراسم ویژه گرامی داشت نهم ربیع الاول در سطح استان و اهدا خون از جمله مهم‌ترین برنامه‌های به این مناسبت است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود سیستان و بلوچستان افزود: در مجموعه ۵۴ عنوان برنامه فرهنگی به مناسبت آغاز امامت حضرت، ولی عصر (عج) در سطح استان آغاز شده و یا در حال انجام است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار