لهستان خواستار برکناری رئیس مجلس عوام کانادا شد

لهستان پس از رسوایی بزرگداشت یک سرباز سابق عضو ارتش نازی، خواستار استعفای رئیس مجلس عوام کانادا شد.

آرکادیوش مولارچیک معاون وزیر امور خارجه لهستان پس از رسوایی بزرگداشت یک سرباز سابق ارتش نازی در مجلس کانادا، خواستار استعفای آنتونی راث رئیس مجلس عوام این کشور شد.

طبق گزارش خبرگزاری RAR، در بیانیه لهستان آمده است رئیس مجلس عوام، فقدان بینش و ناآگاهی از تاریخ است و من معتقدم که با چنین سازش بزرگی باید او را از سمت رئیس مجلس برکنار کرد.

این دیپلمات لهستانی یادآور شد که سربازان Waffen-SS به جنایتکارترین واحد‌های آلمان تعلق داشتند و مرتکب قتل عام وحشتناک، وحشیگری‌ها و جنایات جنگی گسترده به ویژه علیه لهستانی‌ها و یهودیان شدند. بنابراین، به گفته مولارچیک، عدم محکومیت و ستایش آن‌ها یک سازش بزرگ است.

طبق بررسی‌های انجام گرفته شده کهنه سرباز اوکراینی دعوت شده در پارلمان کانادا، یکی از اعضای داوطلب "گالیسیا" نیروهای اس اس نازی بوده که جنایات گسترده ای علیه یهودیان، لهستانی‌ها و اسلواکی‌ها و بلاروس‌ها انجام داده‌اند. در پی این اشتباه رخ داده، مرکز مطالعات هولوکاست نیز در صدور بیانیه ای عنوان کرد که این گروه مسئول قتل عام غیرنظامیان بی گناه با بیشترین میزان وحشیگری و خباثتی غیرقابل تصور بوده‌اند. 

رئیس سازمان حقوق بشر یهودیان کانادا نیز اشتباه رخ داده در پارلمان این کشور را فاجعه دانسته و عنوان کرده است که جای تعجب دارد، پارلمان از یکی از اعضای سابق نازی تقدیر کرده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
جای تعجب نداره کانادا مامن ادم های فاسد و مخرب هست
آخرین اخبار