بازداشت ۲ مامور قلابی در جنوب تهران/ شگرد مامورنما‌ها چیست؟

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری دو سارق که با استفاده از تجهیزات نظامی و در پوشش مامور، اقدام به اخاذی از مردم کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ محمدقاسم طرهانی، فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: به دنبال دریافت گزارش‌هایی از چندین مورد اخاذی از شهروندان از سوی دو فرد سودجو در پوشش مامور، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۷۰ کهریزک قرار گرفت و آنان در جریان تحقیقات اولیه خود متوجه شدند که این افراد با یک دستگاه خودرو ساینا در محدوده کهریزک تردد کرده و سوژه‌های خود را شناسایی می‌کنند.

وی ادامه داد: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان ری با بررسی اظهارات مالباختگان و به‌ دست آوردن مشخصات ظاهری متهمان، تحقیقات میدانی خود را ادامه داده و سرانجام با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی متهمان را در حال اخاذی از شهروندان مشاهده کرده و بلافاصله نسبت به دستگیری آنان اقدام کردند. همچنین خودروی ساینا متعلق به متهمان نیز توقیف شد.

طرهانی با اشاره به انتقال دو متهم به مقر انتظامی گفت: ماموران در بازرسی از متهمان تعدادی کارت شناسایی و حکم جعلی، گاز اشک‌آور، سه دستگاه تلفن همراه هوشمند، دو عدد شوکر برقی، دستبند، قاب بیسیم، یک قبضه سلاح سرد و مقداری وجه نقد اخاذی شده از مردم را کشف و ضبط کردند. 

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده، گفت: این افراد در جریان بازجویی‌های انجام شده به چهار فقره اخاذی از شهروندان در پوشش مامور اعتراف کردند. در ادامه نیز برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. البته تحقیقات در این خصوص و به منظور کشف دیگر جرائم ارتکابی احتمالی در حال انجام است.

وی در ادامه توصیه‌هایی را برای شناسایی ماموران قلابی و پیشگیری از اخاذی مامورنما‌ها به مردم ارائه کرد و گفت: شگرد مامورنما‌ها این است که به افرادی که از قبل مورد شناسایی قرار داده‌اند، اتهاماتی مانند حمل مواد مخدر یا تخلفات صنفی را وارد کرده و از این طریق موجب آشفتگی طعمه خود شده و پس از نزدیک شدن به آنان در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت یا اخاذی می‌کنند.

طرهانی عدم آشنایی افراد به حقوق شهروندی و تسلیم شدن در برابر مامورنما‌ها و غفلت در احراز هویت افراد مدعی مامور را از جمله عوامل زمینه‌ساز اصلی سرقت و اخاذی تحت پوشش مامور دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۹ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
اشد مجازات .
خیلی کارهای دیگر نسبت به نوامیس هم انجام دادند که مردم از ترس آبرو و اینکه خود را رو در روی نیروی انتظامی دیدند شکایت نکردند.
دادگاه و حکم این افراد باید به اطلاع مردم برسد و درس عبرتی برای مامور نماها باشد.
Iran (Islamic Republic of)
بیژن
۱۴:۲۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
عدم اشنایی به حقوق شهروندی ؟! مگه تا حالا به مردم آموزش دادید که در این مواقع چکار باید بکنن ؟ والا بعضی از مامورهای واقعی هم همین کارهارو میکنن
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۱:۳۱ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
یکی از آشناها ما چند سال قبل طعمه یک فرد پلیس نما قرار گرفته این خلافکار قبلا تو نیروی پلیس شاغل بود و بخاطر خلافکاری اخراج شده بود به شگردهای پلیسی کاملا اطلاع داشت و خیلی با اعتماد ب نفس با لباس پلیس از یک ب یک شهر دیگه رفته بود !! باید این موارد و از همان دوره ابتدایی به فرزندان مون آموزش داده بشه تا قلابی بودن و متوجه شن و زود اعتماد نکنن
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
ی موقع رییس پلیس ناجا تهران در شبکه خبر ساعت ۸ شب که اسمشون یادم نیس به مردم میگفت که چجورییی بفمن که ماموران قلابی رو تشخیص بدن یعنی ی چی ازشون بخوان که آیا این مدارک رو دارین که ما بدونیم شما کلاه بردار نیستین حرف ها صحبت هایی ایشان متین اما اون مامور قلابی دیگه خودشو لو نمیده اسلحه کمریو بیاره جلو شلیک میکنه مردم بدبخت چه میدننن
United States of America
ناشناس
۰۷:۲۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
اینا این لباس هارو از کجا میارن که مردم فریب بدن واقعا چه ادم هایییی پیدا میشن لباس نظامی بپوشی مردم رو سر کیسه کنی خب حالا مردم چجور بفهمن که این فردا یا افراد مامور دولت یا به قولی مامور قلابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۲ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
راهش اعدام این افراد است .
تا درس عبرتی برای بقیه خلافکاران باشه.
خیلی هاشون به نوامیس تجاوز می کنند.
آخرین اخبار