بیش از ۴۰۱ هزار تخلف سرعت در جاده‌های زنجان ثبت شد

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۴۰۱ هزار و ۳۷۷ تخلف از سرعت در جاده‌های استان طی ۶ ماهه امسال ثبت شد که نسبت به مدت مشابه قبل حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

محمد محمدی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بیشترین تخلفات سرعت در آزادراه‌های زنجان به قزوین و زنجان به تبریز رخ داده است.

وی با بیان اینکه این میزان تخلفات توسط ۳۲ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در مسیر‌های ارتباطی استان به ثبت رسیده است، اضافه کرد: هم اکنون ۴۱ دستگاه نظارت تصویری و ۷۸ دستگاه تردد شمار در جاده‌های استان فعال است.

این مسوول به علت کاهش تخلفات سرعت استان با توجه به حجم بالای تردد‌ها در ۶ ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: وقتی جاده‌ها شلوغ باشند، راننده‌ها نمی‌توانند با سرعت دلخواه رانندگی کنند و در نتیجه تخلف از سرعت و تصادفات فوتی کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر، همین شلوغی جاده‌ها می‌تواند موجب افزایش تصادفات جزیی و خسارتی شود و البته عوامل دیگر مثل کارکرد نامناسب سامانه‌ها هم می‌تواند در تغییر و کاهش آمار دخیل باشد.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه و راه‌های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

برچسب ها: ثبت تخلف ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.