سمنان؛

نصب دوربین ثبت تخلف سرعت در سمنان

نصب دوربین های ثبت تخلف سرعت برای نخستین بار در استان سمنان صورت گرفت.

نصب دوربین ثبت تخلف سرعت در سمنانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، دوربین های ثبت تخلف سرعت در بلوارهای شهید نوروزی و شهید اخلاقی سمنان نصب شد.

مشاور حمل و نقل و ترافیک شهرداری سمنان در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سمنان با اعلام این خبر گفت: از آنجا که این بلوارها از جمله بلوارهای پرتردد شهر سمنان بوده و چندین آموزشگاه و مدرسه و بیمارستان در حاشیه ان قرار گرفته اند شاهد رشد چشمگیر وسایل نقلیه و عابرین پیاده در این محورها و متاسفانه تلفات مالی و جانی به دلیل سرعت بالای خودروهای عبوری در آن بودیم.

احسان کاشی افزود: براساس مصوبه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور که دبیرخانه ان در وزارت کشور مستقر است شهرداری ها موظفند تجهیزات کنترل ترافیک را در نقاط حادثه خیز نصب کنند به همین دلیل در شهرداری سمنان تصمیم بر این گرفته شد که دوربین های ثبت تخلف سرعت با هدف آرام سازی ترافیک در این محورها نصب شود.

وی اظهار داشت: براساس قانون سرعت مجاز درون شهرها 60 کیلومتر است و پلاک خودروهایی که بیش از 60 کیلومتر سرعت داشته باشند  توسط این دوربین ها ثبت و با همکاری پلیس راهور اعمال قانون می شوند.

به گفته کاشی خریداری و نصب این دوربین ها دو میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه در برداشته است و در مرحله بعدی نیز مرکز کنترل ترافیک با هزینه ای بالغ بر 150 میلیارد ریال راه اندازی خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.