مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد:

۱۴ هزار رسانه در کشور داریم/ نبود نظام صنفی منسجم در محور رسانه

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۱۴ هزار رسانه در کشور داریم.

ایمان شمسایی گفت: در حال حاضر تعداد اعضای سامانه جامع رسانه‌ها در سطح کشور از ۴ هزار نفر به ۱۱ هزار و ۵٠٠ نفر رسیده است.

شمسایی تصریح کرد: در این محور، سامانه پیگیری خدمات و پوشش محورهای مختلف را انجام می‌دهد.

شمسایی با اشاره به بخشی از ضعف‌های موجود، خاطرنشان کرد: نظام صنفی منسجمی در حوزه رسانه نداریم و باید ساماندهی مناسبی شکل بگیرد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مسکن خبرنگاران، گفت: ۴۹۵ خبرنگار از ظرفیت ۵ هزار مسکن هنرمندان در قالب نهضت ملی مسکن بهره مند شده و پیگیری‌ها در محورهای مختلف انجام می‌شود.

وی به وضعیت توزیع آگهی‌ها اشاره کرد و عنوان داشت: بر اساس مصوبه معاون رئیس جمهور دستگاه‌ها حق ندارند که تعیین تکلیف کرده که آگهی در کجا کار شود و توزیع بر اساس قانون و از طریق ادارت کل فرهنگ و ارشاد خواهد بود.

شمسایی با تاکید بر عدالت حمایتی، خاطرنشان کرد: حمایت از رسانه‌های محلی برای ما یک اصل است و بر اساس بحث استاندارد جهانی و هدفگذاری انجام شده اقدام خواهد شد.

وی ابراز داشت: سیاست دولت حمایت قطعی از رسانه‌های محلی بوده و در این محور نیز حرکت خواهیم کرد.

شمسایی به مبحث توزیع آگهی‌ها اشاره کرد و عنوان داشت: در سال ۱۴٠٠، ۶۸۲ میلیون تومان آگهی در بین روزنامه‌های کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده که این رقم به به ۱ میلیارد و ۹٠٠ میلیون تومان در سال ۱۴٠۱ رسید.

وی افزود: میزان توزیع آگهی این استان در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴٠۲، ۱ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان بود.

برچسب ها: مطبوعات ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.