سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی کرمان:

توسعه گردشگری کرمان، نیازمند نگاه علمی و کارشناسی است

شاهرخی گفت: باید فرایند‌ها و فعالیت‌های مستمر و دائمی در زمینه گردشگری داشته باشیم و نگاه علمی و کارشناسی را در راس این فعالیت‌ها قرار دهیم.

سعید شاهرخی در مراسم افتتاح دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری که قرار است در محیط متاورس(فضای دیجیتالی) فعالیت کند، گفت: باید فرایند‌ها و فعالیت‌های مستمر و دائمی در زمینه گردشگری داشته باشیم و نگاه علمی و کارشناسی را در راس این فعالیت‌ها قرار دهیم.

او با اشاره به اینکه استان کرمان، دارایی‌های زیادی در حوزه گردشگری دارد، بیان کرد: تعیین رفتار در این حوزه باید از بطن حوزه کارشناسی انجام گیرد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های منحصربه فرد استان کرمان، آسمان پرستاره آن است که باید در زمینه جذب گردشگری از این ظرفیت استفاده کرد، افزود: خانه تاریخی اوشیدری نیز بنایی ارزشمند است که به بازارچه صنایع‌دستی اختصاص داده شده و در تلاش هستیم تالار مطالعه هم داشته باشد.

او با بیان اینکه دست همکاری به سمت همه فعالان گردشگری دراز می‌کنم که کمک کنید رفتار خوب و شایسته‌ای در استان رقم بخورد،گفت: خوشبختانه زندگی همه افراد جامعه با گردشگری عجین شده و در سبد خانوار آن‌ها قرار گرفته است.

شاهرخی با بیان اینکه وقتی بدانیم همه درگیر گردشگری هستیم؛ پس گردشگری همه زندگی ما است، تصریح کرد: با توجه به نیاز‌هایی که در این زمینه وجود دارد، باید تدبیر لازم برای استفاده آن انجام گیرد.

او بیان داشت: شعار وزیر  در خصوص ساخت سرویس‌های های بهداشتی یک نگاه علمی است؛ زیرا اولین نیاز انسان نیاز جسمی است و وقتی رفع شود سراغ نیاز‌های بعدی خواهیم رفت.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تاکید کرد: به دوستان گفتم در کرمان این ظرفیت وجود دارد که همه ۳۶۵ روز سال، روز گردشگری است و باید فرایند مستمر و دائمی در زمینه گردشگری داشته باشیم و لازمه آن مطالبه فعالان گردشگری است.

او با اشاره به شعار هفته گردشگری، مبنی بر گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز گفت: همه صنایع برای انسان و محیط طبیعی مضراتی دارد؛ اما گردشگری نه تنها مضراتی ندارد؛ بلکه برای همه انسان‌ها مفید است.

شاهرخی  ادامه داد: کلیدواژه اصلی گردشگری ارتباطات است و نگاه به دفاتر خدمات گردشگری این گونه است که این دفاتر زنجیره ارتباط بین همه مراکز و اجزا و عناصر حوزه گردشگری هستند و باید از همه توان علمی، اقتصادی و فنی این حوزه بهره‌مند باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار