استقرار ۱۵ دستگاه خودروی آتش نشانی در شهرک‌های صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین از استقرار ۱۵ دستگاه خودروی آتش نشانی در شهرک‌های صنعتی استان به منظور بالا بردن ضریب ایمنی برای واحد‌های صنعتی خبر داد.

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه و آمادگی به منظور مقابله با حوادث غیرمترقبه، صیانت از شاغلان سرمایه گذاری‌های انجام شده و جلوگیری و کاهش خسارت‌های احتمالی، با ایجاد هفت ایستگاه آتش نشانی، ۱۵ دستگاه خودرو آتش نشانی برای آن‌ها خریداری شد.

وی ادامه داد: برای سال آینده نیز علاوه بر احداث یک ایستگاه آتش نشانی در شهرک صنعتی حکیمیه، ۲ دستگاه خودروی آتش نشانی به همراه تجهیزات لازم خریداری می‌شود.

وی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت خرید تجهیزات امداد و نجات برای ایستگاه‌های آتش نشانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: طی یک سال گذشته ۲۵۰ نفر ساعت دوره‌های آموزشی پیشگیری از حریق، اطفای حریق و کمک‌های اولیه برگزار شد و ۲۰ مانور آتش نشانی اطفای حریق نیز در شهرک‌های صنعتی صورت گرفت.

صفاری با اشاره به اهمیت و نقش اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری و کاهش حوادث و خسارت‌های وارده به واحد‌های تولیدی و صنعتی، خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی از قبیل تربیت و آموزش آتش نشانان، انجام ممیزی ایمنی برای واحد‌های صنعتی، انجام ممیزی ویژه برای واحد‌های صنعتی پرخطر و دارای ریسک بالا، برگزاری مانور‌های آموزشی و ترغیب کارکنان آتش نشانی به منظور تقویت آمادگی جسمانی، پایش و ارزیابی مرتب از تمامی عوامل خطرساز و ناایمن و شناسایی کانون‌ها خطر، تهیه شناسنامه HSEE (شناسنانه ایمنی، بهداشت و انرژی) برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی و آموزش‌های مورد نیاز واحد‌های صنعتی انجام شده و خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش حوادث در این حوزه‌های بوده ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین ادامه داد: در حال حاضر ۱۴۰ واحد تولیدی پرخطر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شناسایی شده که واحد‌های صنعتی مذکور به طور مستمر مورد ممیزی ویژه ایمنی قرار گرفته و پس از شناسایی و احصاء، برنامه ریزی جهت مرتفع کردن نواقص و کاستی آن‌ها در مرحله انجام است.

وی همچنین از تجهیز ایستگاه آتش نشانی تعدادی از شهرک‌های صنعتی که عمدتا دارای واحد‌های صنعتی پرخطر هستند به تجیهزات و لوازم امداد و نجات با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در پایان سال گذشته خبر داد و افزود: تا پایان امسال یک دستگاه خودروی آتش نشانی به همراه تجیهزات مورد نیاز و با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار جهت استقرار در یکی از ایستگاه‌های آتش نشانی خریداری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.