نجات ۵۶۸ نفر توسط آتش‌نشانان قزوین

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از اجرای یک هزار و ۸۸۰ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق خبر داد و گفت: آتش نشانان قزوینی ۵۶۸ نفر را از مرگ نجات دادند.

قدیر موسی خانی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از اجرای یک هزار و ۸۸۰ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در شش ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در این راستا ۵۶۸ هموطن نجات یافتند.

قدیر موسی خانی همزمان با روز آتش‌نشان گفت: طی نیمه نخست امسال همچنین از مجموع عملیات‌های انجام شده، ۷۳۱ مورد مربوط به اطفای حریق بود که از این تعداد ۲۹ مجروح، ۱۷ نجات یافته و یک فوتی به همراه داشته است.

وی اظهار کرد: این در حالی است که آتش نشان‌های این سازمان علاوه بر انجام ماموریت در داخل شهر، در حوادث خارج از محدوده هم امداد رسانی کرده اند که این مساله جزو وظایف شهرداری نبوده است.

موسی خانی با بیان اینکه تعداد عملیات‌های امداد و نجات حدود یک و نیم برابر عملیات‌های اطفای حریق است، تصریح کرد: اطفای حریق منزل مسکونی، مراکز تجاری، مراکز صنعتی و کارخانجات تولیدی، حریق خودرو، حوادث مربوط به حبس شدن در آسانسور و تصادفات جاده‌ای بیشترین آمار حوادث را در قزوین به خود اختصاص داده است.

این مسئول با اشاره به وقوع آتش سوزی در علفزار‌ها و مراتع طی ساعات مختلف شبانه‌روز، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ماموران و خودرو‌های آتش نشانی مشخصی برای اطفای حریق در نظر گرفته شده، فراوانی این حوادث متاسفانه مشکلاتی را برای عملیات نجات و حریق شهری ایجاد می‌کند.

وی، تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری در سال گذشته مبنی بر تامین نردبان بلند مرتبه و اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات، کمبود نیرو‌های آتش نشانی، کمک به جذب نیرو و تصویب لایحه قانون حق ایثارگری، جانبازی و شهدای آتش نشان در راستای حمایت از وضعیت معیشت خانواده‌های آنان را از خواسته‌های مهم این سازمان برشمرد.

موسی خانی با اشاره به فعالیت ۱۰ ایستگاه آتش نشانی در شهر قزوین، خاطرنشان کرد: هم اکنون این سازمان دارای ۲۲۸ نیروی عملیاتی و ستادی است که از این تعداد ۱۸۷ نیروی عملیات در ایستگاه‌های ثابت و سیار در حال خدمت رسانی هستند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از شهروندان خواست تا ضمن رعایت نکات ایمنی، هرگونه حادثه و یا آتش سوزی را به سامانه ۱۲۵ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار