خراسان جنوبی رتبه یازدهم سالمندی در کشور را دارد

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: با توجه به افزایش سالمندی در کشور، خراسان جنوبی در رتبه یازدهم کشور قرار دارد.

شرفی  مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت:  حدود ۷۰ هزار نفر از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

به گفته او خراسان جنوبی توانست سال گذشته با توجه به برنامه‌های انجام شده و خدمات ارائه شده مطلوب در مراکز شبانه روزی سالمندان مقام دوم کشوری را به دست آورد.

شرفی بیان کرد: در استان سند سالمندان را رونمایی کردیم که شامل ۱۴۶ برنامه عملیاتی برای دستگاه‌های مختلف در آن دیده شده است.

 مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی ارتقاء سطح فرهنگی سالمندان، توانمندسازی سالمندان، حفظ و ارتقای سلامت جسمی و معنوی سالمندان، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز و تامین منابع مالی پایدار برای خدمت به سالمندان را از جمله اهداف این سند برشمرد.

او بیان کرد: در استان ۴ مرکز روزانه سالمند فعال است و نگاه ما افزایش خانه‌ها و مراکز سالمندان نیست بلکه معتقدیم برای تکریم سالمندان حضور این قشر در جمع خانواده باید باشد.

شرفی عنوان کرد: تنها افراد را در مراکز سالمندان پذیرش می‌کنیم که مجهول الهویه باشند و یا سرپرستی نداشته باشند.

 مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: معیشت، سلامت و منزلت ۳ دغدغه اصلی سالمندان است که لازم است همه آحاد جامعه در خانواده و اجتماع، سالمندان را تکریم کنند.

دکتر مصطفوی مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: در روز‌های شنبه، یکشنبه و چهارشنبه در بیمارستان رازی بیرجند به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی به سالمندان نوبت دهی انجام می‌شود و بعد از تشخیص پزشک متخصص راهنمایی‌های لازم برای سالمندان با تعرفه‌های دولتی انجام می‌شود.

انجام برنامه‌های ورزشی از جمله پیاده‌روی، برگزاری مسابقات فوتبال دستی، انجام ویزیت رایگان متخصصان، بازدید از خانه‌های سالمندان، دورهمی برای سالمندان، تجلیل از سالمندان موفق، اعزام سالمندان به مشهد مقدس، پایش بهداشت سلامت سالمندان و اجرای برنامه مفتاح الجنه از جمله برنامه‌هایی است که در هفته سلامت توسط دستگاه‌های اجرایی در استان انجام خواهد شد.

برگزاری کارگاه‌هایی هفتگی باتوجه به نیاز سالمندان، برگزاری شب شعر و جنگ شادی، پرداخت مطالبات سالمندان و بازنشستگان از درمان تا رفاهیات و عدم موازی کاری دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به سالمندان از خواسته‌های سالمندان عنوان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار