خان محمدی: شکست تلخی برابر تیم درجه ۳ آسیا متحمل شدیم/ هیچ دستاوردی در پایه‌ها نخواهیم داشت

مربی تیم‌های پایه فوتبال گفت: بازی ضعیفی از تیم ملی امید دیدیم و نتوانستیم از سد یک تیم درجه ۳ آسیا عبور کنیم.

حسن خان محمدی مربی تیم‌های پایه فوتبال درباره شکست تیم ملی امید ایران برابر تیم هنگ کنگ و حذف از بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: با وجود اینکه توپ و میدان در اختیار تیم ملی بود، اما بازیکنان خیلی دستپاچه بازی می‌کردند و آن طور که باید به دروازه حریف حمله نمی‌کردند. بازی ضعیفی را از لحاظ فنی و رفتاری از تیم ملی امید دیدیم و به همین علت نتوانستیم از سد یک تیم درجه ۳ آسیا عبور کنیم و شکست تلخی را متحمل شدیم.

۵۰ سال دیگر هم  به المپیک نمی‌رویم

خان محمدی درباره اینکه عملکرد رضا عنایتی در تیم ملی امید را چطور دیده است، گفت: نمی‌دانم عنایتی را روی چه حسابی برای هدایت تیم ملی امید انتخاب کردند. به طور کلی ما در پایه‌ها خیلی عقب هستیم به لحاظ اینکه ساختارمان درست نیست و ربطی هم به عنایتی ندارد و مربی دیگری هم بود همین مشکلات را داشتیم. به هر حال هم در انتخاب مربی و هم در مسائل دیگر که باید ساختاری را داشته باشیم که  متاسفانه نداریم. من فکر می‌کنم همین روند را ادامه دهیم، ۵۰ سال دیگر هم با تیم امید به المپیک نمی  رویم چون ساختارمان غلط است و مسیر اشتباهی را می‌رویم و برهمین اساس هیچ دستاوردی در پایه‌ها نخواهیم داشت.

متاسفانه ذهنشان را درگیر رفتن بازیکنان پرسپولیس کردند  

مربی تیم‌های پایه درباره اینکه بعضی‌ها می‌گویند در صورت بودن ۳ بازیکن پرسپولیس شاید تیم ملی امید نتیجه می‌گرفت، گفت: اگر ۱۱ بازیکن امید هم حضور نداشتند ما نباید از تیم هنگ کنگ شکست بخوریم. ما با همین نفرات تیم هنگ کنگ را قبلا برده بودیم و چه اتفاقی افتاده که الان شکست خوردیم. به نظرم ذهنشان را درگیر این مسائل کردند و قبل از آن هم مسائل حاشیه‌ای به وجود آمد که اگر بازیکنان پرسپولیس بروند اتفاق بدی می‌افتد. تیمی که ۳ بازیکنش  نتوانست بازی کند چگونه آن قدر ضعیف می‌شود و بعد اعلام می‌کنند که چرا این بازیکنان رفتند.  به نظرم در این زمینه خیلی بد عمل کردیم و حتی در مسائل عادی و رفتاری نتوانستیم خوب عمل کنیم و متاسفانه از این لحاظ  هم شکست خوردیم.

به فوتبال پایه ها رسیدگی نمی شود 

او درباره اینکه میانگین سنی تیم ملی امید هم در بازی‌های آسیایی خیلی بالا بود و سید حسین حسینی و ارسلان مطهری در این تیم حضور داشتند و هدف تیم ملی قهرمانی در بازی‌های آسیایی بود، اما حذف شدند، گفت: به نظرم حرف زدن مهم نیست و ما می‌گوییم که به جام جهانی می‌رویم و قهرمان می‌شویم و همه حرف می‌زنند، اما باید در زمین مسابقه نشان بدهند که می‌توانند قهرمان شوند. ما اشکالاتی در فوتبالمان  داریم به خصوص در پایه‌ها که اصلا رسیدگی نمی‌شود و پیش بینی ما هم خوب نیست. چرا باید از تیم پرسپولیس که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد ۳ بازیکن برای تیم ملی امید بگیرند. به هر حال این‌ها را باید برنامه ریزی می‌کردند. متاسفانه در برنامه ریزی کاملا اشکال داریم.

اشتباه است که مسابقات لیگ را به خاطر بازی های آسیایی تعطیل کردند 

خان محمدی درباره اینکه با حذف تیم ملی امید از بازی‌های آسیایی قرار است هفته هفتم لیگ برتر فوتبال برگزار شود،گفت: به نظرم اشتباه است که مسابقات لیگ را  به خاطر بازی‌های آسیایی تعطیل کردند در صورتی که تیم‌های النصر و الدحیل هم تیم ملی کشورشان در بازی‌های آسیایی بودند، اما لیگشان تعطیل نشد. ما می‌توانستیم با یکسری از بازیکنان به بازی‌های آسیایی برویم که در لیگ حضور ندارند و بازی نمی‌کنند.

 در فوتبال ما رابطه و لابی گری وجود دارد 

او افزود: متاسفانه در فوتبال ما استعداد یابی وجود ندارد و رابطه و لابی گری را شاهد هستیم. شرایط فوتبالمان به خصوص در پایه‌ها خوب نیست. حالا در تیم ملی بزرگسالان ما یکسری از بازیکنان در تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند و آن ۷، ۸ نفر تیم ملی ما را به جایگاهی می‌رسانند، در غیر این صورت اگر آن بازیکنان در تیم ملی نباشند به طور کلی در آسیا بین ۸ تا دهم قرار داریم نه اول تا سوم باشیم.

بازی اول پرسپولیس  تحت الشعاع رونالدو قرار گرفته بود 

خان محمدی درباره اینکه  بازی تیم پرسپولیس برابر تیم الدحیل را چه طور ارزیابی می‌کند، گفت: تیم پرسپولیس در بازی قبلی عملکرد خوبی نداشت و امیدوارم بتوانند روحیه بازیکنان را برگردانند و با شرایط خوبی به مصاف حریف قطری خود بروند. مطمئن باشید از دیدار اول خیلی بهتر بازی می‌کنیم، چون همه چیز تحت الشعاع رونالدو و بازیکنان النصر قرار گرفته بود، اما این بار قضیه فرق می‌کند.

پرسپولیس توانایی برد برابر الدحیل در قطر  را دارد 

او درباره اینکه تیم الدحیل هم ستاره‌هایی همانند کوتینیو دارد، گفت: بازیکنان از آن شرایط خارج شدند و ذهنیتشان تغییر کرده است.

خان محمدی درباره اینکه نتیجه را چه طور پیش بینی می‌کند، گفت: به نظرم تیم پرسپولیس می‌تواند تیم الدحیل را در قطر شکست دهد، زیرا توانایی اش را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار