لیگ قهرمانان آسیا؛

برد عالی پرسپولیس در شب درخشان کاپیتان/ الدحیل در دوحه زانو زد

پرسپولیس در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا با درخشش کاپیتانش برابر الدحیل قطر به پیروزی رسید.

 تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و الدحیل قطر در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ دوشنبه شب در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه به مصاف هم رفتند که نماینده ایران به برتری یک بر صفر رسید.

کیمورا هیرویوکی به همراه واتانابه کوتا و تاکاجی تاکومی از ژاپن قضاوت این مسابقه را بر عهده داشتند.

دو تیم در حالی از چارچوب بازی‌های گروه E به مصاف هم رفتند که الدحیل در هفته اول برابر استقلال تاجیکستان به تساوی بدون گل رسیده و پرسپولیس هم با دو گل مغلوب النصر عربستان شده بود. با توجه به این شرایط هر دو تیم به دنبال اولین برد در فصل جدید لیگ قهرمانان بودند.

پرسپولیس با وجود بازی در زمین حریف، شروع بهتری داشت و با میانداری هافبک‌ها بیشتر توپ و میدان در اختیار شاگردان یحیی گل‌محمدی بود. در اولین موقعیت جدی بازی، سانتر سعید صادقی از سمت راست با ضربه سر شهاب زاهدی از پشت شش قدم همراه شد اما ضربه بی‌دقت مهاجم پرسپولیس با فاصله از کنار دروازه به بیرون رفت.

با گذشت ۱۵ دقیقه از مسابقه الدحیل کم کم از زیر فشار پرسپولیس خارج شد و در دقیقه ۱۹ الدحیلی‌ها با یک پاس عمقی با بیرانوند تک به تک شدند که دروازه‌بان پرسپولیس در دو مرحله توپ را دفع کرد.

در دقیقه ۲۴ پرسپولیس در آستانه رسیدن به گل قرار گرفت اما شوت دیدنی یاسین سلمانی از پشت محوطه جریمه به تیر دروازه صلاح حسن برخورد کرد تا خطرناک‌ترین موقعیت قرمزها از دست برود.

در ادامه هر چند بازی متعادل‌تر دنبال شد اما کفه ترازو به سمت پرسپولیس سنگینی می‌کرد. در اولین دقیقه وقت‌های تلف شده ضربه آرام امید عالیشاه از پشت محوطه را دروازه‌بان الدحیل مهار کرد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

با این حال تا پایان نیمه توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

نیمه دوم را پرسپولیس مانند نیمه اول هجومی آغاز کرد و عالیشاه روی اشتباه مدافعان الدحیل در محوطه جریمه الدحیل صاحب توپ شد اما شوت کاپیتان پرسپولیس با واکنش دروازه الدحیل راهی به دروازه پیدا نکرد.

در ادامه باز هم این پرسپولیس بود که روان‌تر و هجومی‌تر به بازی ادامه داد و در دقیقه ۵۰ این بار هم شوت عالیشاه از پشت شش قدم را به سختی مهار کرد. در ادامه باز هم عالیشاه بود که روی دروازه الدحیل خطرناک ظاهر شد و شوت او در دقیقه ۵۹ روی یک حرکت عرضی با ضربه مدافع الدحیل به کرنر رفت.

سرانجام پرسپولیس در دقیقه ۶۳ مزد برتری‌اش را گرفت و سانتر رو به جلوی عالیشاه که در نقش ستاره زمین ظاهر شده بود از جناح چپ به صورت مستقیم وارد دروازه الدحیل شد و پرسپولیس یک بر صفر پیش افتاد.

در ادامه باز هم این پرسپولیس بود که با میدان‌داری به دنبال حفظ گل زده بود، در سوی مقابل الدحیل توانی برای خلق موقعیت خطرناک روی دروازه بیرانوند نداشت تا شاگردان گل‌محمدی همچنان تیم برتر باشند.

در نهایت پرسپولیس توانست با نتیجه یک بر صفر الدحیل را شکست دهد و در جدول گروهE سه امتیازی شود و شکست هفته اول برابر النصر به نوعی جبران شود.

گل پرسپولیس به الدحیل توسط امید عالیشاه در دقیقه ۶۳

ترکیب اولیه الدحیل قطر:

صلاح حسن، معز علی، فیلیپ کوتینیو، اسماعیل محمد، کریم بوضیاف، ماکیل الونگا، سلطان البریک، ابراهیما بامبا، عاصم مادیبو، مون هوان و روبن سمدو

سرمربی: هرنان کرسپو

ترکیب اولیه پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، حسین کنعانی زادگان، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی، سعید صادقی، امید عالیشاه، یاسین سلمانی و شهاب زاهدی

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید مرتضی علم الهدی
۱۱:۰۶ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
پرسپولیس مزد شجاعت و جسور بازی کردن را گرفت.اگه گل محمدی میتونه علیرغم نبودن چند تا مهره کلیدی در تیمش اینقدر خوب و هجومی بازی کنه پس چرا به بازی دفاعی رو میاره.واقعا تیم حریف را توی منگنه قرار داده بود.بخصوص انتظار داریم در بازیهای پیش رو در آسیا و نیز در مقابل حریفان داخلی مثل استقلال پرس از جلو و فوتبال هجومی را در دستور کار قرار بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
شب عیدی، عیدی خوبی دادن دمشون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
تو فوتبال پول نیست که تعیین کننده هست بلکه تلاش و تاکتیک مهمه
درود به پرسپولیس و تبریک به هواداراش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
حقا که ارتش سرخ مایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
حاجی حال کردم خدایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۵ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
چمن خوب،بازی عالی،برد شیرین،تبریک به همه‌ی سرخ دلان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
تبریک ب سرخدلان عاشق دمتون گرم واقعا فوق العاده بودین ممنونیم اما بهتره توضیح بدین چرا سپاهان بازیش،برگزار نشد اما دروغ نگید
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۰:۴۶ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
سلام،

هفته وحدت مبارک باد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
تبریک به هممون ارتش سرخ ایولا...
Iran (Islamic Republic of)
احمدعلی عباسی
۲۳:۵۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
اینه پرسپولیس
دمتون گرم به خدا لذت بردیم ازفوتبالتون
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۲۳:۳۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
تبریک به هواداران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
قدرت واقعی پرسپولیس کبیر رو ببینید
آخرین اخبار