اسحاقی در اخطار قانون اساسی:

دلالان با عرضه عمده زعفران به بازار موجب کاهش قیمت و ضرر زعفران‌کاران می‌شوند

نماینده قائنات با اشاره به ترفند دلالان برای عرضه عمده زعفران به بازار و کاهش قیمت این محصول گفت: این موضوع موجب ضرر زعفران‌کاران می‌شود.

سلمان اسحاقی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۱۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۴۳ قانون اساسی گفت: یکی از اقدامات بزرگ مجلس یازدهم در جایگاه نظارتی، استفاده از داده‌ها و اطلاعات قضایی و حقوقی بود که با حمایت مستقیم رئیس مجلس و ورود جدی وی برای مبارزه با فساد در بازار زعفران صورت گرفت چرا که این امر موجب ضرر زعفران‌کاران در کشور می‌شد.

نماینده مردم قائنات در مجلس ادامه داد: شرکت‌هایی بودند که زعفران را با هدف صادرات در انبار‌های خود نگهداری می‌کردند و سپس در فصل عرضه زعفران آن‌ها را در بازار توزیع کرده و موجب کاهش قیمت زعفران می‌شدند و سپس زعفران‌ها را با قیمت پایین جمع می‌کردند. این ترفند که در بازار‌های رسمی و غیررسمی صورت می‌گرفت موجب ضرر کشاورزان شده کما اینکه امروز هم زعفران به صورت عمده در بورس عرضه می‌شود.

وی افزود: آقای قالیباف شما از خطه خراسان هستید و می‌دانید که اقتصاد و معیشت تعداد زیادی از خانواده‌ها در این منطقه به این فصل بستگی دارد لذا از شما و وزیر جهاد کشاورزی درخواست دارم تا نسبت به این موضوع توجه کرده و نسبت به این موضوع تذکر دهید. اخطار می‌دهم که عرضه زعفران به صورت عمده در بازار رسمی و غیررسمی خیانت بوده و معیشت زعفران‌کاران را با مشکل مواجه می‌کند.

برچسب ها: قیمت زعفران ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار