تحقیقات درباره روابط ثروتمندترین مرد اروپا با روسیه

وکیل ثروتمندترین مرد اروپا دست داشتن او در پولشویی مرتبط با روسیه را رد کرد.

دادستان عمومی پاریس در بیانیه‌ای اعلام کرد که «برنارد آرنو» غول بزرگ کالا‌های لوکس فرانسوی، به دلیل یک تراکنش مالی با «نیکلای سارکیسوف» تاجر روسی مورد بازجویی قرار گرفته است.

نشریه فرانسوی لوموند با گزارش این مطلب، نوشت که هفته گذشته با استناد به یک سند مربوط به دسامبر ۲۰۲۲ از واحد اطلاعات مالی Tracfin فرانسه فاش شد که سارکیسوف در سال ۲۰۱۸ از طریق یک انتقال پیچیده توانسته در پیست اسکی کورشول، املاک و مستغلات به دست آورد و به نظر می‌رسد برنارد آرنو این را از طریق یکی از شرکت‌هایش انجام داده است.  

 دادستان هدف تحقیقات اولیه را فاش نکرد، اما تأیید کرد که معاملات مالی مشکوک بالقوه بین آرنو و سارکیسوف پس از دریافت هشداری از دفتر Tracfin به تحقیقات اضافه شده است.   تحقیقات مقدماتی از سال ۲۰۲۲ در جریان است و این دفتر فرانسوی گزارش احتمال پولشویی را هم به دادستان عمومی داده است.

«ژاکلین لافونت» وکیل آرنو، این اتهامات را «بی‌اساس و پوچ» خوانده و گفته است: «چه کسی می‌تواند تصور کند که آقای برنارد آرنو، که در ۴۰ سال گذشته شرکت‌های برتر فرانسه و اروپا را ساخته است، برای توسعه یک هتل دست به پولشویی بزند؟ فکر می‌کنم ماهیت بی‌معنای این اتهامات واضح است.»

برنارد آرنو مالکیت شرکت ال و ام هاش (LVMH)  را دارد که شرکت مادر برند‌هایی مانند «لویی ویتون، کریستین دیور، بولگاری، موئت، هنسی» و دفتر مرکزی آن در پاریس مستقر است. مجله فوربس دارایی خالص او را ۱۸۸ میلیارد دلار تخمین زده است که او را پس از «ایلان ماسک» سرمایه دار آمریکایی، دومین فرد ثروتمند جهان می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار