استاندار کرمان:

به آسیب‌های اجتماعی باید نگاه امنیتی داشته باشیم

فداکار با بیان اینکه عوامل تشکیل دهنده آسیب‌های اجتماعی زیاد است، گفت: باید به آسیب‌های اجتماعی در حد مسائل امنیتی توجه کرد.

محمد‌مهدی فداکار چهارشنبه ۱۲ مهر ماه در جلسه شورای اجتماعی استان کرمان گفت: آسیب‌های اجتماعی و رسیدگی به آن به حدی مهم است که باید به آن نگاه امنیتی داشته باشیم؛ زیرا بروز یک آسیب سال‌ها طول می‌کشد و در ادامه زمان زیادی برای اصلاح آن نیز لازم است.

او با بیان اینکه عوامل تشکیل دهنده آسیب‌های اجتماعی زیاد است و این عوامل پیچیدگی آن را به نسبت زیادتر می‌کند، افزود: بررسی هر کدام از عوامل به وجود آورنده آسیب‌ها مهم است، چون اثرگذاری هر کدام متفاوت است.

فداکار با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب این موضوع را از مسائل امنیتی بالاتر دانستند؛ بنابراین شورای اجتماعی کشور تشکیل شد و در راستای آن شورای استان‌ها شکل گرفته است. 

او آموزش و پرورش را یکی از حوزه‌های مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: لازم است همه دستگاه‌ها به کمک آموزش و پرورش بیایند و در امر آموزش کمک کنند.

استاندار کرمان افزود: برای سرمایه‌گذاری در هر استان و منطقه‌ای لازم است از ابتدا به مسائل اجتماعی آن نیز توجه شود.

او نقش دستگاه‌ها و وظایفشان و همچنین اولویت‌بندی آسیب‌ها را در هر استان و یا شهرستان مهم دانست و گفت: تقسیم کار مشخصی بین دستگاه‌ها صورت گیرد و سهم هر دستگاهی در حوزه‌های مختلف مشخص شود.

فداکار در ادامه گفت: سالم‌سازی و تقویت مراکز مشاوره‌ای مهم است و استفاده از افراد باتجربه بالا در این مراکز می‌تواند خدمات درست و به موقعی به افراد آسیب دیده ارائه دهد و نجات یک آدم می‌تواند نجات یک خانواده و یا یک منطقه باشد و اثرگذاری آن زیاد است.

در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، گزارشی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی استان و راهکار‌ها و پیشگیری از آن‌ها ارائه داد و در ادامه اعضای جلسه با اشاره به مخاطرات آسیب‌های اجتماعی در استان، خواستار توجه و تمرکز هر چه بیشتر شورای اجتماعی کشور به این معضلات و اجرای پیشنهادات استان شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار