آغاز پنجمین نشست وزرای گردشگری کشور‌های عضو اکو در اردبیل

پنجمین نشست وزرای گردشگری کشور‌های عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در نگارخانه ختایی مجموعه تاریخی شیخ صفی‌الدین اردبیلی آغاز شد.

در چهارچوب رویداد اردبیل ۲۰۲۳ وزیران گردشگری کشور‌های عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو از روز گذشته وارد اردبیل شدند و این نشست امروز با حضور  عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع و دبیر کل اکو وزیران گردشگری و جمعی از مقامات کشوری و استانی آغاز شد.

این در حالی است که روز گذشته کارشناسان ارشد گردشگری کشور‌های عضو اکو مسائل و موضوعات مختلف پیشنهاد شده از سوی اعضا را بررسی کردند.

انتخاب شهر شوشا جمهوری آذربایجان به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۶، بررسی راهکار‌های توسعه گردشگری با توجه به ظرفیت‌های گردشگری از جمله آب‌های گرم و معدنی و توسعه مراودات بین اعضا از جمله لغو روادید بین اعضا از مهم‌ترین موضوعات مطرح در نشست روز گذشته کارشناسان ارشد گردشگری اکو بود.

عصر روز گذشته هم نشست فعالان اقتصادی کشور‌های عضو در مجموعه تاریخی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد و فعالان اقتصادی در قالب میز‌های تخصصی با همتایان خود رایزنی کردند.

یاسر عبداللهی عابد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در این نشست با اشاره به فرصت‌های گردشگری اردبیل، از آمادگی همه‌جانبه اردبیل برای استقبال از سرمایه‌گذاران خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.