فعالیت ۲۴۵ تشکل کارگری و کارفرمایی در سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت:هم اکنون ۲۴۵ تشکل کارگری و کارفرمایی شامل نماینده کارگران، شورا‌های اسلامی کار، انجمن صنفی کارگری، انجمن صنفی کارفرمایی و کانون کارگران بازنشسته در استان فعال هستند.

خلیل احمد سلامی با بیان اینکه ارتقای فرهنگ کار یکی از مسائلی است که در تشکل‌های کارگری و کارفرمایی دنبال می‌شود، گفت: نقش تشکل‌ها در پیگیری مشکلات جامعه هدف انکارناپذیر است و موجب افزایش بهره وری، بالا رفتن کیفیت محصولات تولیدی و حفظ و موجودیت کارگاه می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت متبوع در دولت سیزدهم به اصل سه جانبه گرایی کاملاً اعتقاد دارد و توسعه کمی و کیفی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی جزو برنامه‌های اصلی این وزارتخانه است.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بنابر فصل ۶ قانون کار باید در واحد‌های تولیدی تشکیل شوند تا کارگران با استفاده از این مزیت بتوانند مطالبات به حق خود را پیگیری کنند.

وی گفت: همچنین بر اساس ماده ۱۳۱ قانون کار و در راستای اجرای اصل بیست و ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به منظور حفظ منافع مشروع، قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارگران و کارفرمایان، این قشر می‌توانند برای تشکیل انجمن‌های صنفی اقدام کنند.

سلامی اظهار کرد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی دارای ظرفیت‌های بسیاری هستند که می‌توان در راستای آموزش نیرو‌های کار، بهره‌وری و مدیریت بنگاه‌ها، شناسایی کارگاه‌های غیرمجاز و واحد‌های فعال و نیمه تعطیل از این ظرفیت بهره‌برداری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار