بهره‌مندی ۳۱ هزار و ۵۱۰ سالمند از خدمات بهزیستی لرستان

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: ۳۱ هزار و ۵۱۰ سالمند از خدمات اجتماعی، درمانی، مالی و توانبخشی این نهاد بهره مند هستند.

نگار فتحی بیرانوند بیان کرد: حمایت از سالمندان و ارایه خدمات توانبخشی از رسالت های این نهاد است که به همین منظور توانپزشکی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی و شنوایی سنجی در کلینیک های دولتی، پرداخت کمک هزینه و یا خرید خدمات توانپزشکی، پرداخت کمک هزینه وسایل بهداشتی، وسایل کمک توانبخشی به سالمندان دارای معلولیت شامل ویلچر، تشکچه ویلچر، تخت، تشک مواج، عصا، واکر، توالت فرنگی، سمعک و باطری سمعک از جمله خدماتی است که به این قشر ارایه می شود.

وی با بیان اینکه اکنون پنج مرکز سالمندان در لرستان فعال است اظهار داشت: سه مرکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان در شهرستان های خرم آباد، دورود و الیگودرز وجود دارد که خدمات آموزشی شامل صنایع دستی، تلاوت قرآن، تقویت خواندن و نوشتن، خدمات توانبخشی و پزشکی از جمله ویزیت پزشک در مرکز، خدمات پرستاری از قبیل چکاپ (سنجش) روزانه قند خون، فشار خون و در صورت نیاز ارجاع به پزشک متخصص، خدمات ورزشی، فرهنگی و حرفه آموزی را به ۱۰۰ نفر از سالمندان ارایه می کنند.

فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه ۲ مرکز شبانه روزی نگهداری و توانبخشی سالمندان در شهرستان های خرم آباد و بروجرد وجود دارد ادامه داد: در این مراکز از ۱۱۸ سالمند به صورت شبانه روزی نگهداری می شود.

وی با بیان اینکه کمک هزینه ساخت ارتز و پروتز به سالمندان تحت پوشش استان پرداخت می شود عنوان کرد: ویزیت در منزل، پرداخت حق پرستاری به سالمندان شدید و خیلی شدید با دهک درآمدی پایین، پرداخت مستمری و خدمات درمانی، توانبخشی، مراقبتی، حمایتی و آموزشی از دیگر حمایت های این نهاد برای سالمندان استان است.

وی با اشاره به اینکه سالمندان استان از حمایت های مناسب سازی مسکن و کمک هزینه ایاب و ذهاب نیز بهره مند هستند ادامه داد: در صورتیکه سالمند دارای معلولیت شدید یا خیلی شدید باشد کمک هزینه تحصیلی دانشجویی به فرزند وی پرداخت خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.